Mark Wright v týmu portálu Mistoprodeje.cz

312 zobrazení

V říjnu se do týmu portálu Mistoprodeje.cz přidal silný spoluhráč – Mark Wright. Mark má za sebou dlouhou úspěšnou kariéru v řadě mezinárodních reklamních agentur v Praze a Moskvě. Vedl rozsáhlé projekty pro klienty, jako jsou například Kraft, Unilever, Nestlé a další.

„Jsme velmi rádi, že Mark přichází – je to energický impuls pro naší práci,“ říká Jiří Beran, Project Partner portálu. „Přichází s ním i konzultační kompetence pro oblast POP/POS a retailovou komunikaci obecně.“

Na úvod jsme Markovi položili 3 otázky:

Jaký je Váš nejsilnější postřeh ze současné situace v retailu v ČR?

„Podle mého názoru je nejsilnější hnací silou rozvoje maloobchodu silné hospodářské klima a důvěra spotřebitelů. Maloobchodníci intenzivně investovali do zlepšení prostředí svých prodejen a postupně odcházejí od marketingové komunikace, která je zaměřená na ceny a promoce. Zároveň se zaměřili na jednodušší design prodejen s menším množstvím marketingových aktivit na tomto místě prodeje, protože chápou, že zákazníci tráví více času a utrácejí více peněz v čistějších a vizuálně přitažlivých prodejnách.

V čem by podle Vás měla být priorita při designování retailových poboček?

„Moje základní víra je taková, že kamenný obchod je velmi často nejdůležitějším nástrojem pro budování retailové značky. Prodejna má schopnost komunikovat se zákazníky mnohem hlouběji a smysluplněji než jiné komunikační kanály. Prodejna by proto měla být navržena tak, aby strategie či positioning značky skutečně ožil a zapojil k tomu u zákazníků všechny jejich lidské smysly. Skvělý design prodejny by tedy měl být velmi hmatatelným hnacím motorem značky.

Co byste obecně doporučil výrobcům produktů v POP/POS oblasti?

Nejdůležitější věcí, kterou musí FMCG značky pochopit, je to, že zákazník (shopper) není spotřebitel. Úspěšné shopper marketingové kampaně, které využívají POP, skutečně tomuto rozdílu rozumějí, a to jak z hlediska jaká propozice by měla být, kdy a kde by se měla objevit, tak i z hlediska vhodného kreativní řešení na celé zákaznické cestě (shopper journey).“

Více informací o Markovi naleznete na jeho profilu na sociální síti LinkedIn zde.

Zdroj: redakce, foto: Mark Wright