Kofola spojí síly s výrobcem džusů Happy Day

S rakouským výrobcem ovocných džusů a čajů Rauch se dohodla na distribuci jeho
výrobků v Česku a na Slovensku. Rauch vyrábí mimo jiné džusy Happy Day.
Spolupráce, která začne od ledna, navýší roční obrat Kofoly o 450 milionů
korun.

Kofola tím výrazně rozšíří svou nabídku nealko nápojů, podle
svých slov se stane dokonce nejsilnějším distributorem pro obě země. Nápoje
Rauch bude distribuovat do obchodních řetězců, restaurací, ale například i na
benzinové pumpy. V nabídce tuzemské skupiny se tak od ledna objeví vedle nápojů
Rajec, Vinea či Kofola nově značky Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio,
Isotonic nebo Yippy. „Rauch je jedna z nejsilnějších značek na evropském trhu s
nápoji,“ poznamenal generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Kofola má ke spolupráci s Rauchem několik důvodů. Přestože
trh s balenými minerálními vodami již několik let klesá, džusy a nesycené
ovocné nápoje letos oproti loňsku rostly o 9 procent. Tuzemská skupina navíc
tímto partnerstvím potvrzuje své kroky z posledních let. Nepříznivým tržním
trendům chce odolávat akvizicemi a zajímavými obchodními příležitostmi.
Například loni Kofola začala distribuovat prémiové vody Evian a Badoit a
předloni koupila síť barů s čerstvými ovocnými šťávami UGO.

V obou případech jde o rodinné firmy

Spolupráci možná pomohl i fakt, že Rauch je podobně jako
Kofola tradiční rodinnou firmou. „Sdílíme stejné hodnoty, tedy důraz na značky,
zdravější nápoje, inovace, lokálnost a maximální zaměření na zákazníky a
konečné spotřebitele. Proto nám toto spojení dává velký smysl,“ uvedl Samaras.

Rauch si distribuci v Česku doposud obstarával sám, podle
jednatele českého zastoupení Zbyňka Plašila by díky spolupráci s Kofolou mohl
narůst počet závozových míst společnosti až o 10 tisíc. Obě firmy také plánují
sloučit své obchodní oddělení. Výhodou bude i společné využívání chladniček na
prodejních místech. „Budeme využívat všechny synergie na trhu, určitě se objeví
produkty Rauch v lednicích Kofola a určitě se objeví i Kofola v lednicích
Rauch,“ dodal Samaras.

Momentálně rakouskou společnost řídí Jürgen Rauch, potomek
páté generace rodiny, jež firmu zakládala. „Kofola je jeden z největších
inovátorů a také jedna z nejúspěšnějších značek na trhu. Jsme proto velmi rádi,
že s ní budeme nyní tak úzce spolupracovat,“ řekl k obchodu Rauch. „Kofola je
stejně jako Rauch rodinný podnik postavený na pevných základech, což je pro nás
zcela klíčové,“ dodal.

Roční obrat Kofoly touto spoluprací naroste o 450 milionů
korun, tedy deset procent jejího obratu v Česku a na Slovensku. Podle
marketingového ředitele Jiřího Vlasáka si tímto krokem firma splnila po čtyřech
letech svůj cíl, aby měla kompletní nabídku nealkoholických nápojů pro Česko a
Slovensko.