Hellmann’s přichází s inspirací bojující proti lednicové slepotě

1186 zobrazení

Jídlo je příliš dobré na to, aby se jím plýtvalo. Hlavní myšlenka nové kampaně Hellmann’s navazuje na dlouhodobě zodpovědný postoj značky k potravinám a vyzývá všechny spotřebitele k ohleduplnosti při jejich konzumaci. Cílem je upozornit na tzv. fenomén prázdné lednice, který popisuje situaci, kdy lidem často chybí fantazie, jak z jednotlivých ingrediencí, které mají běžně doma, vytvořit chutné jídlo. Sloužit k tomu mají inspirativní recepty a rady, jak jídlo správně skladovat.

„Používání kvalitních surovin a správné nakládání s nimi je pro značku dlouhodobou prioritou. Nyní se však chceme posunout o krok dál a udržitelným přístupem k potravinám inspirovat i samotné spotřebitele. Naším cílem je probudit v nich fantazii, jak potraviny kreativně kombinovat, a předcházet tak plýtvání s nimi,“ uvádí Brand manažerka značky Hellmann’s CZ/SK Lucie Bjačková, a dodává: „V Hellmanns věříme, že jídlo je příliš dobré na to, aby se jím plýtvalo. Proto chceme využít sílu naší značky a naučit i naše spotřebitele, jak s potravinami ohleduplně nakládat.“

Celosvětově se vyplýtvá třetina celkové produkce potravin. Plýtvá se už při sklizni, v retailu, v restauracích a samozřejmě v domácnostech. V České republice se právě domácnosti podílejí na plýtvání jídlem z 53 %.   Průzkum v českých a slovenských domácnostech, který realizovala značka Hellmann’s ve spolupráci se společností Ipsos, odhalil jako jednu z příčin plýtvání tzv. fenomén prázdné lednice, při kterém lidem zkrátka chybí inspirace, jak potraviny zkombinovat, a co chutného z nich vytvořit. S tím chce Hellmann’s bojovat pomocí snadných receptů založených na několika základních ingrediencích, které se najdou v každé domácnosti. Ve spolupráci s neziskovou organizací Zachraň jídlo také spotřebitele vzdělává a radí jim, jak potraviny správně uchovávat.

Kampaň proběhla minulý rok v Jižní a Severní Americe. Letos se přesouvá do Evropy a Česká republika a Slovensko jsou prvními trhy, kde se objeví. Globální podobu kampaně vytvořila agentura Hogart, o lokalizaci se postaral UpBrand. Na lokální komunikaci se podílí agentury Mindshare, Ogilvy a Geometry. Kampaň bude pokrývat všechny kanály od televize přes sociální sítě a další digitální média až po in-store prezentaci.

Zdroj a foto: Unilever