Eskalátor jako reklamní médium

3170 zobrazení Přidat komentář

Jde o nově se rozvíjející koncept v rámci outdoorové reklamy, který má potenciál oslovit tisíce zákazníků v místě prodeje. Například pro nejvytíženější pražská obchodní centra platí, že jimi projde minimálně 600 – 800 tis. zákazníků měsíčně (Arkády Pankrác, OC Chodov, Palác Flora).

Reklama je umísťovaná přímo na madla eskalátorů – nejčastěji v nákupních centrech, kde se tak může stát účinným nástrojem pro oslovení spotřebitelů v momentě, kdy tráví svůj čas jízdou na eskalátorech. V největších nákupních centrech v České republice je k dispozici cca 130 eskalátorů.

Reklama je na madlo eskalátoru aplikována pomocí speciálního zařízení v podobě vícevrstvé samolepící fólie. Tato fólie je potištena plnobarevným tiskem s ochrannou krycí vrstvou. Koncept ADscalator je aplikovatelný na všechny typy eskalátorů. Reklamní nosič včetně produkční technologie je chráněn užitnými vzory. “Společnost N.A.F. Praha je jedinou společností v regionu, která může tuto technologii provozovat,” říká obchodní ředitel New Vision Media Marek Jandejsek.

N.A.F. Praha a New Vision Media chce koncept ADscalatoru strategicky šířit na nejzajímavějších místech – momentálně se jedná převážně o obchodní centra a vybraná kina. Celkový počet lokalit je v tuto chvíli sedmnáct a patří k nim významná pražská i krajská obchodní centra. Cena se odvíjí od nákladů za pronájem a produkčních nákladů, které jsou individuálně kalkulovány na každou poptávanou kampaň.

Podle dosavadních výzkumů je průměrná doba působení reklamní komunikace ADscalator na zákazníka 30 vteřin. Zahraniční výzkumy (Francie, Kanada, USA) dále ukazují, že respondenti považují tento komunikační nosič za důvěryhodný a inovativní. 70 % zákazníků si ho podle výzkumu jednoznačně všimne a 56 % zákazníků správně identifikuje značku. “Každý druhý zákazník, který byl schopen identifikovat značku, vyjádřil vůli nakoupit promovaný produkt,” dodávají Marek Novák z N.A.F. Praha a Marek Jandejsek z New Vision Media.

Aktuálně obě zmíněné agentury realizovaly kampaň pro společnost Perfetti Van Melle a její značku Mentos v obchodních centrech. Akce byla podpořena účastí hostesek a Mentos promo automobilem s velkoformátovými obrazovkami a tříčlenným promotýmem. Na obrazovkách vozu a tabletech promotýmu byla prezentována digitální hra podporující produkty Mentos z internetových stránek klienta.