Česká Republika je 11. nejatraktivnější zemí pro maloobchodníky

Nejoblíbenějším maloobchodním trhem je z evropského i světového hlediska Německo. Maloobchodníci zde oceňují několik lokálně rozvinutých trhů a ekonomiku, stojící na pevných základech.

„Evropské trhy se obecně těší oblibě mezinárodních značek. Česká republika společně s Polskem představují nejvyhledávanější maloobchodní destinace mezi zeměmi střední a východní Evropy. O expanzi na český trh má zájem více mezinárodních značek než třeba o trhy severských zemí nebo trhy v Irsku či Portugalsku,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail – High Street and Tenant Representation společnosti CBRE.

Český trh je z hlediska objemu maloobchodních ploch saturovaný a nabízí obchodníkům velmi kvalitní maloobchodní plochy. Většina maloobchodníků otevírá svůj první obchod v Praze a postupně expandují do regionů, například do Brna. Praha nabízí nejen moderní maloobchodní plochy v zavedených obchodních centrech, ale v rámci střední a východní Evropy má také nejrozvinutější segment „high street“.

Obchodní centrum Palladium navíc kombinuje tyto dva aspekty – moderní obchodní centrum umístěné v centru města leží v ose navazující na „high street“ zóny. Maloobchodní trh v České republice tak nabízí zahraničním značkám několik zajímavých možností pro vstup a následnou expanzi.

„Většina evropských zemí, které se v tabulce umístily před Českou republikou, nabízí maloobchodníkům několikanásobně větší trh. Kromě hlavního města mají několik dalších velkých měst v regionech, které disponují velkou kupní sílou a vysokou nabídkou moderních maloobchodních ploch. Pro Českou republiku, která má trh menší a moderní maloobchodní plochy tady začaly vznikat mnohem později než ve vyspělých západních zemích, je jedenácté místo velkým úspěchem,“ doplňuje Tomáš Beránek.