Byznys online supermarketů v Česku je stále ještě malý

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) podle studie, kterou pro ní připravila agentura Nielsen Admosphere, a kterou komentoval take server Lupa.cz, ukazuje, že tuzemská e-commerce sice roste, ale už nikoli skokově, a ne ve všech segmentech.

Prostor pro růst vidí APEK v oblasti módy a potravin. Zatímco v oblasti módy se vedle vedoucího Tchiba prosazuje Zoot a postupně se otevírají obchody klasických řetězců. V potravinách je to trochu jinak, protože velcí hráči se do rozvozu většinou moc nepouští. „Ti, kteří využívají služeb e-supermarketů, znají zejména Tesco Potraviny online, zná je 98 % dotázaných. Na druhém místě je obchod Rohlík.cz, který zná 59 % respondentů,“ komentuje výsledky studie ředitel APEK Jan Vetyška. Na 86 % nakupujících podle něj uvádí, že v posledním roce uskutečnila nákup právě v Tescu, pouze 10 % dotázaných nakoupilo v e-supermarketu Rohlík.cz.

Obecně je byznys online supermarketů v Česku ještě malý a nové služby využívá jen 9 % dotázaných. „Nepatrně stoupá procento lidí, kteří by chtěli těchto služeb v budoucnu využít, v letošním roce je to 20 % respondentů,“ říká Vetyška.

Rozvoz nákupů byl donedávna centralizovaný především do Prahy. Během letošního roku se ale nabídka rozvozu začala postupně rozšiřovat i do Brna, středních Čech nebo do Plzně.

Zdroj: APEK, Lupa.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010