24. kongres pro tradiční maloobchodní trh SAMOŠKA se blíží

298 zobrazení

Již příští týden ve středu 22. ledna 2020 se v době 9.00–16.15 hodin koná v Olomouci, v Clarion Congress Hotelu již 24. kongres SAMOŠKA, jehož pořadatelem je společnost Atoz Retail pod záštitou Asociace českého tradičního obchodu a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Součástí kongresu je i předání dalších certifikátů Tradiční český obchod.

Cílem kongresu je informovat a inspirovat domácí obchodníky a pomoci jim tak obstát v konkurenci, která na trhu panuje. Setkávají se zde přímo majitelé a pracovníci prodejen, zástupci centrál maloobchodních aliancí a družstev i jejich dodavatelé.

Z programu kongresu:

Hlavním tématem kongresu bude Obchod jako centrum komunity v obci. Konferenční program odstartuje mistr etikety Ladislav Špaček. Obchodníkům dá tipy, jak správně komunikovat se zákazníky a jak docílit, aby byl obchod místem, kam se lidé rádi vracejí. Upozorní na sociální roli obchodu jako centra dění v dané lokalitě.

Pohledem na vývoj tradičního trhu v číslech přispěje Lubomír Mechura, ředitel pro vztahy s řetězci CZ & SK / CEE společnosti Nielsen. Zaměří se na jednotlivé prodejní formáty, vývoj počtu prodejen a jejich obratu a přinese také možný výhled do budoucnosti.

Kongres nabídne exkluzivní diskusi s Karlem Havlíčkem, vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu ČR. Jak stát podporuje a dále plánuje podpořit obchod v menších obcích? Jaké dotace se chystají? V čem vidí obchodníci největší překážky svého podnikání? Konkrétní pohled na provozování prodejen v menších obcích pak přinesou starostové dvou z nich.

Bez prodejny nikdo neumře hlady, je ale součástí kultury v obci, základem místního života,“ říká Miloslav Hlavsa, ředitel Konzumu, obchodního družstva v Ústí nad Orlicí, který je součástí Skupiny Coop. Mluvit bude mimo jiné o tom, jak může obchod přispět k lepšímu životu komunity a udržitelnosti regionu.

Odpolední případové studie se zaměří na úroveň prodejen na tradičním trhu a jejich rekonstrukce a také na problematiku logistiky na tradičním trhu

Jaké jsou nejčastější nedostatky i silné stránky prodejen na českém tradičním trhu? S aktuálními výsledky z více než 6000 kontrolních návštěv prodejen účastníky seznámí Marek Juračka, majitel společnosti Elevatio. Na jeho zjištění navážou případové studie přestaveb a rozvoje prodejen Družstva CBA a Družstva Eso Market, které budou součástí odpoledního workshopu Nebojme se investovat! Logistická sekce pak nabídne případové studie zaměřené na přínosy a úskalí čtecích technologií ve velkoskladech, zvýšení flexibility pomocí centralizace logistiky a nákupu FMCG či řešení skladování a distribuce v několika teplotních režimech.

Kompletní program naleznete ZDE.

Zdroj a foto: Atoz Retail