Košík.cz vyráží do terénu, přiblíží původ a příběh farmářských potravin

630 zobrazení

Vše bez cenzury a 100% autentické. S takovou myšlenkou vzniká nový reportážní seriál e-shopu Košík.cz, který na blogu a sociálních sítích představí příběhy farmářů a malých dodavatelů. Košík chce zákazníkům přiblížit nejen původ farmářských potravin, ale také představit vlastní standardy, podle kterých posuzuje, jaké potraviny na e-shopu za farmářské označí.

Reportáže jsou prezentovány na blogu Košíku, v rámci sociálních sítí a pravidelných newsletterů. Jako první Košík představil původ chřestu z farmy „Český chřest“, která se zasloužila o obnovu takřka zaniklého pěstování chřestu u nás. V druhé reportáži se vydal k řezníkům z Maso Klouda a na farmu v Lysicích, jež je vyhlášena svým citlivým přístupem k chovu zvířat.

„Velice si zakládáme na otevřenosti vůči našim zákazníkům. Proto jim chceme sérií reportáží předat nezkreslené informace o tom, jak potraviny, které mohou na Košíku koupit, vznikají a kdo za nimi stojí,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. „Dlouhodobě bojujeme za to, aby se označení farmářských nebo řemeslné produktů nestalo pouhou marketingovou nálepkou. Toho dosáhneme tím, že zákazníkům představíme skutečné příběhy a úsilí lidí, kteří často vybudovali svoje farmy doslova z ničeho a jejichž potraviny si toto označení rozhodně zaslouží.“

Označit potraviny jako „farmářské“ nebo řemeslné totiž mohou výrobci používat podle libosti, neboť na rozdíl od označení bio nebo IPZ nemusí splňovat žádné konkrétní normy. Podle Košíku i jednotlivých farmářů tak ze strany dodavatelů a obchodníků dochází k nadužívání tohoto pojmu – a to i v případech, kdy se jedná například o produkty z běžné velkoprodukce.

„I proto chceme lidem vysvětlovat, co farmářský potravina v našem pojetí znamená. Máme jasně stanovený okruh standardů, které to určují a chceme zákazníkům postupně představit mimo jiné také interní proces posuzovaní, zda u nás potravina označení ‚farmářská‘ získá či nikoli,“ dokončujeJeřábek.

Zdroj a foto: Košík.cz