V rámci projektu Česká značka 2016 se do paměti Čechů nejvíce vryla pozitivní komunikací značka Kofola

1845 zobrazení

Společnost GfK uskutečnila v říjnu 2016 reprezentativní průzkum na on-line populaci 15+ let věku. Cílem bylo zjistit, která z českých značek se nejvíce svou pozitivní marketingovou komunikací zapsala do paměti Čechů, kterou z vybraných českých značek vnímají jako nejtradičnější a na kterou z nich jsou nejvíce jako Češi hrdí.  Podle aktuálního zjištění GfK se spontánně do paměti zapsala značka Kofola. Tatra je Čechy vnímána jako nejvíce tradiční česká značka. Nejčastěji jsou pak lidé hrdí na značku Favorit. Studie představuje společný projekt GfK a sdružení CZECH TOP 100. 

Respondentů v celé České republice se výzkumníci dotázali, která z  českých značek nebo společností je v posledních 12 měsících zaujala nejvíce, která se jim nejvíce vryla do paměti svým nezaměnitelným a zajímavým způsobem, ať už jen poutavou reklamou, mimořádným výrokem nebo charitativním počinem.

V této kategorii pro rok 2016 byla nejčastěji spontánně zmiňována společnost Kofola, a tedy si i právem zasloužila pomyslnou zlatou medaili. Stříbrnou pozici v této kategorii získala značka Škoda. Airbank se umístila na třetím místě.

Na dalších místech následují Česká spořitelna a T- mobile. V TOP10 byly také zmiňovány FIO banka, ČEZ, Moneta GE, Klasa či Alza.

Z několika desítek nominovaných českých značek zařazených do kategorie „Tradiční česká značka“ označilo největší procento respondentů značku Tatra. Další místa v této kategorii obsadily značky Čedok a Hamé.

Z českých značek jsou Češi nejvíce pyšní na značku Favorit. Druhé místo v této kategorii získal Čedok. Třetí se umístila společnost Dermacol.

Výzkum Česká značka ve spolupráci se sdružením CZECH TOP 100 je společná aktivita, která vyvrcholila předáním cen vítězů v Brožíkově síni na Staroměstské radnici 24. listopadu v rámci slavnostního vyhlášení. Projekt Česká značka vůbec poprvé mapuje české značky v době, kdy „češství“, původ a návrat ke kořenům sílí na významu. A díky těmto aspektům si Češi stále více uvědomují své bohatství a jsou na něj patřičně hrdí. Některé tradiční firmy, které na nějakou dobu třeba i zmizely z hledáčků Čechů, opět vstupují v plném lesku na trh se známými, důvěryhodnými a kvalitními produkty, které nás mnohdy provází již od našeho dětství,“ říká Lenka Harmon, Sector Leader Consumer Goods v GfK.

Již bezmála čtvrtstoletí s partnery organizujeme soutěže a hodnotíme české firmy na základě různých kritérií. Se širokou veřejností jsme dosud, s ohledem na žebříčkování společností, nikterak systematicky nepracovali. To jsme se rozhodli změnit. A když spolupráce se širokou veřejností, tak s pomocí někoho, kdo je v této oblasti uznávanou kapacitou,“ zdůvodňuje partnerství Aleš Pospíšil, viceprezident CZECH TOP 100.

Více detailnějších informací o studii Česká značka 2016 naleznete ve v podobě volně prodejné studii společnosti GfK.

 

Zdroj a foto: GfK Czech