S virtuálním zrcadlem Virtooal.com získává online nakupování poslední výhodu kamenných obchodů

682 zobrazení

Nakupování je velmi oblíbeným, ale také časově náročným koníčkem mnoha lidí. Z důvodu zachování pohodlí a časové úspory se tak nákupy ve velkém přesouvají do online prostředí. To však dlouhou dobu nenabízelo některé výhody, zejména v oblasti kosmetiky, šperků či oblečení, a to možnost si produkt vyzkoušet. Virtooal.com proto přišel na trh se službou, která nabízí e-shopům instalaci pluginu tzv. magic mirror, díky kterému si zákazníci mohou produkty vyzkoušet s vlastní fotografií.

Virtooal.com vznikl již v roce 2008 jako vedlejší projekt u e-shopu s vlasovými příčesky, parukami a barevnými čočkami Happyhair.cz. Důvodem byla potřeba zákazníkům lépe představit nabízené produkty. V roce 2017 do projektu vstoupil jako investor Vít Endler, bývalý generální manažer Mall.cz, a stal se jeho spoluvlastníkem. Nyní tak stojí za projektem spolu s původními zakladateli podnikatelem a obchodníkem Ondřejem Baginem a IT developerem Peterem Soosem. Během posledního roku se do Virtooal.com připojili další investoři, a tak má projekt možnost se posouvat dál.

Virtuální zrcadlo využívají e-shopy na celém světě

Aktuálně má Virtooal.com zhruba přes 50 klientů, kteří jsou rozmístění na 5 světových kontinentech včetně Afriky. Cílem je do konce roku navýšit počet na 80 klientů a v dalším roce toto číslo zdesetinásobit, tedy se na konci roku 2019 dostat na počet 800 klientů. Tou dobou by také projekt měl být dle plánu v černých číslech.

Klienti jsou různí, ale jedná se zejména o online prodej brýlí, kosmetiky a šperků v menších a středních e-shopech, což je ale samozřejmě určeno vždy podle velikosti daného trhu. Střední e-shop z České republiky je totiž něco zcela jiného než střední e-shop z USA. Příkladem může být například e-shop s brýlemi Zeelool.com, kde za první měsíc fungování pluginu virtuální zrcadlo využilo 400 000 uživatelů. Interakce s pluginem se tak stává novou metrikou, podle které se pak další funkčnost pluginu může dále zlepšovat tak, aby přinášel klientovi co největší užitek.

Ve virtuálních zrcadlech je budoucnost

Celý trh e-commerce se vyvíjí čím dál rychleji a o podobných službách se začíná víc mluvit díky technologickým možnostem. Záměrem je, aby byl Virtooal.com do budoucna co nejjednodušeji nasaditelný v jakémkoliv e-shopu. Instalace by měla probíhat bez nutnosti znalosti kódu během půl dne.

„Zhruba před 5-6 lety zde byl málokdo, kdo by znal chatboty a dnes je využívá téměř každý větší e-shop. Věříme, že podobný potenciál má také virtuální zrcadlo, a tak se brzy stane standardem, běžnou součástí každého e-shopu,“ popisuje Vít Endler, investor a spolumajitel Virtooal.com.

Vyšší konverze a nižší vratkovost

Samotným zákazníkům přináší virtuální zrcadlo spoustu nových možností. Mohou si vyzkoušet produkty z pohodlí domova a libovolně je kombinovat. V současnosti jde zejména o brýle, kosmetiku, čočky a šperky, do budoucna bude možné si díky pluginu vyzkoušet i módu. E-shopy si tak tvoří lepší vztahy se svými zákazníky, zvyšují konverze a v neposlední řadě si snižují množství vráceného zboží.

Zdroj a foto: virtooal.com

RELATED ITEMS