PepsiCo zavádí pravidelnou vlakovou linku z Prahy do Maďarska

1738 zobrazení

Česká pobočka společnosti PepsiCo, přední celosvětový výrobce nápojů a potravin, zahájila v létě novou pravidelnou vlakovou linku pro přepravu svých nealkoholických nápojů vyráběných v pražském závodu. Na maďarský trh každý týden přepraví vlaková souprava o dvaceti vagonech zboží o celkové hmotnosti kolem 1000 tun. Podle vedení společnosti jde o reakci na růst odbytu svých nápojů i na exportních trzích. Současně si od zavedení vlakové linky slibuje efektivnější řízení distribuce velkoobjemových dodávek zboží. 

PepsiCo vypravuje vlaky s nákladem svých nealko nápojů pravidelně od začátku léta. Vlaková souprava je nejen z hlediska hmotnosti přepravovaného zboží ale i délkou své trasy mezi tuzemskými výrobci nealkoholických nápojů výjimečná. Trasa dlouhá 600 kilometrů vede přes území tří států: Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

„Doprava našich výrobků po železnici nám umožní efektivně uspokojit rostoucí poptávku na jednom z našich důležitých exportních trhů. V Maďarsku rostou prodeje zejména naší klíčové značky Pepsi o dvacet pět procent,“ uvedl Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR.

Nakládka nápojů probíhá v distribučním centru v Hostivaři, do jehož zprovoznění a modernizace firma investovala více než 8 milionů Kč a letos uvedla do plného provozu.

„Vlaková souprava se následně na svou cestu vypraví z železniční stanice Praha-Hostivař do cílové destinace Budapešť-Kikötö Ferroport v Maďarsku, kde pro změnu probíhá překládka v tamním přístavním překladišti a následné dodání zboží do skladů firmy Pepsi Hungary,“ uvedl Václav Pavlík, projektový manažer logistiky PepsiCo ČR.

Do konce letošního roku vypraví PepsiCo celkem dvacet vlakových souprav, čítajících i více než dvacet vagonů. Přitom do jednoho vagonu se vejde až šedesát palet. Vlaková souprava přepraví náklad o hmotnosti 1000 tun. Po železnici tak letos firma na maďarský trh vyveze na 20 000 tun svých nápojů. Zavedení vlakové linky je proto zároveň ulehčením i pro v současnosti rekonstruovanou páteřní dálnici D1. Jen letos vlaková linka nahradí na 800 kamionů (v obou směrech 1600).

„Železniční doprava je oproti silniční přepravě sama o sobě šetrnější vůči životnímu prostředí. My ji přitom chápeme i jako ekonomicky konkurenceschopnou, jejíž význam poroste i v budoucnu,“ doplnil Josef Neumann, generální ředitel PepsiCo ČR.

 

Železniční přeprava i pro vody Toma

Firma letos také více než ztrojnásobila oproti loňskému roku kapacitu své již provozované vlakové linky pro přepravu balených pramenitých vod značky Toma, kterou čerpá a bez dodatečných úprav stáčí v Teplicích nad Metují z podzemního zdroje v Chráněné krajinné oblasti Broumovsko.

Z výrobního závodu v Teplicích nad Metují se nově vypravuje měsíčně až 100 vagonů s vodou Toma. Z toho tři čtvrtiny nákladu jsou určeny pro český trh a zbylá čtvrtina se převáží do závodu firmy ve slovenských Malackách. Firma přitom železnici pro přepravu vod Toma z Teplic nad Metují využívá historicky již přes 10 let.

 

Zdroj a foto: PepsiCo CZ