Reklamní investice – listopad 2017

1274 zobrazení

Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v listopadu nárůst o 10 %. Nejvíce si polepšila reklama v místě prodeje. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere. 

V porovnání s říjnem došlo k celkovému nárůstu ceníkové hodnoty reklamního prostoru o 10 %. V listopadu si polepšila většina mediatypů: reklama v místě prodeje (o 102 %), kinoreklama (o 28 %), tisk (o 12 %), televize (o 11 %) OOHTV** (o 8 %), rádio (o 6 %) a indoor (o 4 %). Propad zaznamenal mediatyp outdoor (-5 %).

Pořadí žebříčku mediatypů se oproti říjnu mírně změnilo. První dvě místa patřila televizi (s hodnotou reklamy 6 miliard korun) a tisku (2,3 miliard korun). Na třetím místě bylo v listopadu rádio (818 milionů korun). Na dalších pozicích se umístily mediatypy outdoor (469 milionů korun), kinoreklama (24,1 milionů korun), OOHTV** (15,4 milionů korun), reklama v místě prodeje (9,1 milionů korun). Poslední pozici zaujal mediatyp indoor (6,9 milionů korun).

V listopadu využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové hodnotě 9,1 milionů korun.

Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.

 

Realizované kampaně deklarují společnosti:
Instore: POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic, DYNAMIX MEDIA

** Mediatyp OOHTV: Společnost Media Channel (Outdoor, OOH TV) nedodala z provozních důvodů do termínu uzávěrky svá data. O doplnění dat stále jednáme