Více než polovina lidí během nouzového stavu kupuje jídlo v restauraci minimálně 1x týdně

348 zobrazení

Více než polovina populace ČR si během nouzového stavu kupovala jídlo v restauraci minimálně jednou týdně. Nejčastějším důvodem pro nákup jídla v restauraci je pohodlí a nechuť si vařit (35 %), třetina lidí to dělá kvůli podpoře restaurací (29 %) a hodně je i těch, kteří mají chuť na něco konkrétního, co si sami neuvaří (27 %). Ukázal to průzkum* realizovaný v rámci kampaně „Rozbalte to“. Ta vyzývá lidi, ať podpoří objednávkou své oblíbené podniky a „rozbalí“ si doma jídlo připravené v restauracích omezeným proti pandemickými restrikcemi.

Na znovuotevření restaurací reaguje kampaň třetím spotem, v němž děkuje lidem za podporu restaurací.

Podle průzkumu více než polovina populace postrádala po uzavření restaurací setkání s přáteli (54 %), 50 % dotazovaných přišlo o možnost občerstvit se na výletě. Lidem také hodně chyběly příležitosti dát si oblíbené jídlo (38 %) nebo si udělat hezký večer s partnerem/partnerkou (36 %). Večerní posezení u piva se na žebříčku neuskutečnitelných činností objevilo až na 6. místě (34 %). Muži častěji než ženy postrádali oběd v pracovní den a posezení po sportu, ženám častěji než mužům chybělo, že nemusí vařit nebo jen tak být mezi lidmi.

Více času stráveného doma a distanční výuka dětí z domova vedly k tomu, že 43 % lidí začalo doma více vařit.

Ale dobrá zpráva je, že hotové jídlo v restauraci si v poslední době koupilo 60 % populace. Nejvíc si lidé objednávají „do krabičky“ jídlo k obědu (86 %), ale 37 % si pořídí v restauraci zabalenou večeři. Ti, kteří si koupili hotové jídlo v restauraci v poslední době ve srovnání s těmi, kteří si ho nekoupili, častěji kombinují práci z domova s docházkou do zaměstnání.

Projekt „Rozbalte to“ iniciovala značka minerální vody Mattoni. Spojila síly s televizí Nova, záštitu poskytlo Ministerstvo průmyslu a obchodu. „Čtvrtina populace ve výzkumu ocenila účel kampaně ‚Rozbalte to’, resp. pomoc, podporu. Takřka polovina dotazovaných (43 %) hodnotí tento nápad na podporu restaurací jako dobrý a chytrý. I celkově sklidil velmi kladné ohlasy u drtivé většiny respondentů,“ říká Andrea Brožová, tisková mluvčí Mattoni, a dodává: „Kampaň ‚Rozbalte to’ rozhodně nekončí. I nadále apeluje na lidi, aby pomohli restauracím přežít. Ať již návštěvou nebo objednáním jídla s sebou.“

*MÉDEA RESEARCH, listopad 2020, dotazování prostřednictví online dotazníku (CAWI), reprezentativní vzorek na online populaci ČR 18+ (517 respondentů).

Třetí spot:

Zdroj a foto: Mattoni 1873