České výrobky bodují v Lidlech v zahraničí

Rok 2021 z hlediska finančního objemu českého vývozu prostřednictvím Lidlu opět překonal rekord. V uplynulém roce totiž s Lidlem vyvezlo své výrobky 190 tuzemských dodavatelů celkem do 29 zemí Evropy a USA. Celková hodnota přesáhla částku 11,2 milionů korun a v porovnání s rokem 2020 stoupla o více než 15 %. Potvrzuje se tím stále rostoucí obliba českých potravin a drogistického zboží v zahraničí.

České výrobky jsou za hranicemi známé a jejich množství se neustále zvyšuje. Roste také počet tuzemských dodavatelů, kteří prostřednictvím Lidlu své produkty nabízejí i v dalších zemích. V roce 2020 jich bylo 185, v roce 2021 již 190. Rekordní byl loňský rok z hlediska celkové hodnoty vyvezeného zboží. Ta oproti roku 2020 vzrostla o 1,5 miliardy a s výsledkem 11,2 miliardy korun výrazně přesáhla desetimiliardovou hranici. Oproti minulým letům navíc výrobky putovaly do nejvíce zemí. Čeští dodavatelé své výrobky vyvezli celkem do 29 zemí Evropy a USA.

Pomyslnou první příčku mezi největšími vývozci již počtvrté v řadě obsadila společnost Drylock Technologies s.r.o., která vyrábí hygienické prostředky. Mezi TOP 10 exportujících výrobců se zařadili také Delimax, MOWI Czechia, Mlékárna Pragolatos, ale i Maso Uzeniny Polička, Bonavita nebo Lactalis CZ.

„Ze stále rostoucího objemu exportu máme opravdu radost. Těší nás pokořená desetimiliardová hranice ale především úspěch českých výrobků v zahraničí. Stojí za ním usilovná a poctivá spolupráce, která trvá již řadu let. Právě díky našim privátním značkám a dodavatelům můžeme zákazníkům v České republice, ale i v zahraničí nabízet zboží, na jehož vysokou kvalitu se mohou vždy spolehnout,“ komentuje výsledky Michal Farník, jednatel společnosti Lidl Česká republika odpovědný také za vývoz českého zboží do zahraničí.

České výrobky jsou nejoblíbenější na Slovensku, přízeň zákazníků si ale vydobyly také v Rumunsku a Polsku. Populární jsou pak také ve Velké Británii, Maďarsku či Německu. V roce 2021 vůbec poprvé putovaly české výrobky také do Lotyšska, kde Lidl v loňském roce otevřel své první pobočky.

Jednodušší vstup na zahraniční trh oceňují i sami dodavatelé. Nemusí totiž v dané zemi hledat partnery pro prodej nebo investovat do reklamy. Odpadají také starosti s logistikou. Zboží stačí pouze dodat do centrálního skladu, o jejich další dopravu se už stará Lidl. Spolupráce má samozřejmě pevně dané podmínky. Výrobce dlouhodobě musí splňovat vysoké kvalitativní nároky, které platí pro všechny země i dodavatele, a musí být schopný zajistit požadovaný objem zboží i pro další země.