Black Friday mezi Čechy zdomácněl

Skoro 51 % online nakupujících plánuje využít Black Friday k rozšíření šatníku. Povědomí o komerčním svátku v posledních letech vzrostlo a rozšířilo se z původního segmentu elektroniky do dalších oblastí životního stylu. Češi si zvykli využívat slevy provázející konec listopadu ke zútulnění domova, nákupu vánočních dárků, kosmetiky a – jak vyplývá ze studie GLAMI – také oblečení a obuvi.

Tzv. černý pátek letos připadne na 26. listopadu a obchodníci již vesele komunikují chystané slevy. Češi si na marketingové akce spojené s tímto obdobím roku zvykli, jen 3,2 % neví, co to Black Friday je. A jelikož během pandemie objevilo množství zákazníků výhody nákupů módy online, jsme letos svědky zajímavého fenoménu: 50,9 % účastníků GLAMI výzkumu uvedlo, že rozhodně plánuje využít svátku k rozšíření šatníku. Na Slovensku je trend ještě silnější, tam jsme na 60 %.

Dvě skupiny zákazníků: první má wishlist, druhá se nechá překvapit
Pouze 12,2 % respondentů tvrdí, že nakupovat během Black Friday nebudou a jako důvody zmiňují dostatek dalších slevových nabídek během roku. Menší procento z nich si nechce kupovat zbytečné věci nebo je nebaví sledovat množství nabídek. Naopak 22 % je na Black Friday připraveno opravdu vzorně: každý pátý respondent uvedl, že si vede seznam přání a půjde cíleně po konkrétních nabídkách. Dalších 32,2 % si nosí představu, co chce ve slevách pořídit, v hlavě. Více než 40 % zákazníků pak konkrétní plán nemá. Budou se rozhodovat spontánně, podle výše slev.
Dvě třetiny odbaví nákupy online, chození po obchodech bude doplňkem

Loňskou sezónu poměrně dramaticky ovlivnila vládní nařízení, letos očekáváme férovější opatření v souladu s novým normálem. Zatímco 35 % uživatelů GLAMI prozradilo, že před pandemií nakupovalo většinou offline, plánuje letos během Black Friday i Vánoc 64,9 % respondentů nakupovat většinou online. Pro čtvrtinu je logické kombinovat nákupy v e-shopech s návštěvami obchodů a pouze 2,1 % lidí se chystá nakupovat výhradně v kamenných prodejnách. I tady je tak patrné, že Covid styl nakupování změnil a nadále mění. Návštěvy prodejen tak víc slouží jako inspirace.

Interaktivní seznam přání vás upozorní, jakmile oblíbený kus zlevní
Jako inspiraci i praktického pomocníka, který zjednoduší nákupy na Black Friday pak mnozí zmiňují GLAMI wishlist – funkci, díky které si můžete na vyhledávači módy jednoduše shromažďovat své oblíbené produkty z více než tisícovky e-shopů na jednom místě. „Notifikace přijde jakmile se kterýkoliv z nich během Black Friday zlevní,“ vysvětluje Chief Revenue Officer Ján Kešelák. Ať už spadáte do jakékoliv ze dvou skupin, budete na svátek slev připraveni.

Zdroj a foto: GLAMI

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010