Vítězem červnového kola hodnocení prodejen „VISA Czech Top Shop 2021“ se stalo SUPER ZOO Zličín
Soutěž v hodnocení prodejen s názvem „VISA Czech Top Shop 2021“ zná výsledky červnového hodnocení. Velmi těsným rozdílem zvítězila prodejna SUPER ZOO na pražském Zličíně před zbrusu novou sítí fitness center FIT UP v obchodním centru Novodvorská Plaza. Na třetím místě skončila prodejna Tchibo OC DBK Budějovická.
V červnovém kole soutěže VISA Czech Top Shop 2021 naši inspektoři opět pátrali po nejlepších příkladech instore marketingu jak v obchodních centrech tak mimo ně. Výsledky jejich „vyšetřování“ resp. první tři místa okomentovali takto:
1. Místo – SUPER ZOO Zličín
„Zličínská vlajková loď sítě prodejen SUPER ZOO nás nadchla hned po vstupu. Uvítal nás moderní světlý interiér s nábytkem tvarovaným do oblých rámů, který připomíná styl kultovních výrobků firmy Apple. Všechny produkty i vystavená zvířátka byla výborně opečována, velmi nás zaujalo kruhové akvárium s rotujícími medúzami s polstrovanou lavičkou vybízející k usednutí a pozorování jako ve skutečné ZOO. Chytrým doplňkem je např. také gravírovačka, na které si sami majitelé pejsků a kočiček mohou nechat vyrobit pro svého mazlíčka známku se jménem a kontaktem na sebe. V prodejně nezapomínají ani na zvířátka v útulcích. U útulkového stromu lze nalézt všechno, co potřebujete vědět o charitativních sbírkách pro zvířecí útulky.“
Adam Klofáč, spolumajitel společnosti MORIS design s.r.o., která vytvořila koncept prodejny sdílí radost s umístění. „Jsme rádi, že prodejna Super Zoo, díky našemu konceptu vyhrála v prestižní soutěži VISA Czech Top Shop 2021, kde je velmi těžké uspět. Takové ocenění nás vždy posouvá dál a zároveň nám dává signál, že svoji práci děláme dobře. Společně s týmem ze Super zoo jsme vytvořili funkční koncept, který je na trhu skutečně výjimečný a potvrzuje ho fakt, že tržby Super zoo meziročně vzrostly díky novému rebrandingu o skvělých 27%. Skvěle zafungovala přehlednost, rychlé zorientování na místě, vizuální identita značky SUPER ZOO a postupné zesilování emocí, které vrcholí u prodejných pultů. V tomto konceptu se nám opět podařilo nastartovat u zákazníka velmi silné emoce, které dokáže koncept konvertovat do navýšení tržeb. Velké díky tak patří našim kreativcům, vývojářům a klukům z naší výroby a realizací.
Robert MAZOUCH, Global Payments
„Dnes jsem měl velmi zajímavou zkušenost a možnost předat diplom Visa Czech Top Shop 2021 za červen krásné prodejně značky super zoo, která je leaderem ve své oblasti. Unikátní design těchto prodejen hrál významnou roli při vyhodnocení této soutěže a já s velkým potěšením mohu říct, že naše firma Global Payments je partnerem firmy super zoo, která přes nás akceptuje platební karty. Velice oceňuji inovativnost této firmy, díky které společně dokážeme využít jak akceptaci karet u klasických pos terminálů, tak v oblasti e-commerce, kdy přes naši novou aplikaci se dají akceptovat karty i přes mobilní telefon.“
Veronika BÁRTOVÁ, ředitelka společnosti Super ZOO
„Superzoo Zličín, je vlajkovou lodí a největší prodejnou naší společnosti v rámci České republiky. Je to jedna ze 130 prodejen a počítáme s tím, že se naše síť bude ještě rozšiřovat. Aktuálně, a doufám že i napořád, jsme jedničkou v chovatelských potřebách v ČR. Naším DNA jsou živá zvířata na prodejnách, široký sortiment, velkoformátové prodejny a samozřejmě omnichannel přístup, kdy si zákazník může vybrat zboží buď na prodejnách nebo na e-shopu.
Před dvěma lety jsme vybrali tuto prodejnu, aby zde byl poprvé využit nový design. Prošli jsme kompletní změnou nejen vzhledu prodejen, ale i loga. Písmenka na logu přešla z agresivnějších kapitálek na malá písmena, která jsme ještě zakulatili, aby byla přátelštější. Zachovali jsme žluté pozadí, které považujeme v oblasti retailu za dobrou volbu, protože je z dálky vidět.
Co se týče změn interiérů, ustoupili jsme od červeno-zeleného designu, protože také působil agresivně a poněkud diskontně. Snažíme se nabízet zákazníkům kvalitní produkty, ale za rozumnou cenu. I zákazníci vnímají poměr cena výkon jako vyvážený. Z různých průzkumů, například od společnosti Kantar, nám vyšlo, že červeno-zelená kombinace není vhodná pro oblast chovatelstkých potřeb. Proto jsme se společně s firmou MORIS rozhodli, že začneme používat oblé tvary a přírodní zemité barvy. Důležité je také velké množství světla a nižší regály, které výrazně zvyšují přehlednost prodejny. To, že jsme obsadili první místo ve “VISA Czech Top Shop 6/2021”, považuji za potvrzení naší správné volby jít do nového designu a moc za to za celé super zoo děkuji.“
Pavel Kopřiva, Marketing & E-commerce manažer SUPER ZOO
„Před 2 lety jsme otevřeli první prodejnu Super zoo 4. generace kompletně v novém designu. Tím jsme nastavili nový benchmark pro ostatní obchodní v Pet retailu. Pro tuto, pro nás revoluční, změnu jsme si odvážně vybrali naši vlajkovou loď mezi prodejnami, prodejnu, která se nachází v Praze v OC Homepark Zličín s rozlohou téměř 1 000 m2. Změna konceptu byla tak úspěšná, že jsme ji dnes aplikovali na více než 77 prodejen a další prodejny stále přibývají. Nejdůležitější je pro nás samozřejmě zpětná vazba od našich zákazníků. Díky tomu víme, že nový design se našim zákazníkům líbí, lépe se na prodejnách orientují a díky redesignu zvyšují frekvenci a hodnotu svých nákupů. Na změně designu jsme pracovali téměř rok a jsme rádi, že jsme si ke spolupráci vybrali profesionální agenturu MORIS Design. I nyní, po 2 letech můžeme říci, že tento koncept je velmi úspěšný a nadčasový.“ Více o prodejně na Zličíně najdete zde.
2. Místo – FIT UP OC NOVO Plaza
„Při naší návštěvě FIT UP v nákupním centru Novodvorská Plaza DBK jsme byli velmi mile překvapeni hned u vstupu do fitness centra, kde nás přivítala usměvavá, ochotná a informovaná recepční. Ocenili jsme architektonické řešení díky kterému se podařilo na poměrně malý prostor vměstnat posilovací, cardio, cross up a ladies zónu. Ocenili jsme také množství obrazovek které mohou uživatelé pohodlně při cvičení sledovat a ovládat.“
3. Místo – Tchibo DBK Budějovická
„Prodejna Tchibo v nákupním centru DBK Budějovická odpovídá konceptu prodejen spojujících výtečný zákaznický servis založený na spojení kompletního kávového občerstvení a prodeje spotřebního zboží značky Tchibo, kterou Tchibo představuje v duchu motta „Každý týden nový svět“. Ocenili jsme zejména orientaci v prodejně, vystavení zboží a důraz na dodržování hygienických opatření. Prodejna dokonale zvládla na malém prostoru využít prodej zboží s možností posezení.“