Zákazníci vyberou Obchodníka roku

370 zobrazení

V rámci ocenění Mastercard Obchodník roku 2020 budou po osmnácté vyhlášeni nejlepší obchodníci působící na českém trhu. Současně se zahájením tohoto ročníku bylo spuštěno hlasování veřejnosti, a zákazníci tak mohou vybrat svého nejoblíbenějšího obchodníka. Hlasovat v kategorii Cena veřejnosti je možné od 19. října 2020 až do 17. ledna 2021 prostřednictvím internetových stránek akce. Hlasující se mohou zároveň zúčastnit soutěže o 10 Apple iPadů a 100 předplacených karet Mastercard v hodnotě 1 000 Kč. Generálním partnerem soutěže je společnost Mastercard.

Ocenění Mastercard Obchodník roku každý rok rozvíjíme. V letošním roce došlo k výraznému navýšení obratů e-commerce o více než jednu čtvrtinu, a i vzhledem k tomuto progresivnímu růstu jsme se rozhodli zařadit separátní kategorii e-shopů. Spotřebitelé mohou hlasovat i v dalších nových kategoriích, mezi které jsme zařadili lékárny, hračky a knihy,“říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. „Důležitým aspektem je také schopnost obchodníků přizpůsobovat se dění na trhu. Odborná porota kategorie Inovace roku – Nová realita obchodu bude mít letos proto za úkol nominovat inovace na straně retailu, které nejlépe reagovaly na měnící se trh v době pandemie koronaviru a zároveň šlo o dlouhodobě fungující koncept,“ dodal Michal Čarný.

Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti

Cena veřejnosti je mezi obchodníky považována za jednu z nejprestižnějších kategorií. Každý rok vnímáme velmi intenzivní růst zájmu zákazníků ocenit služby svého oblíbeného obchodníka. V loňském ročníku hlasovalo přes 140 tisíc lidí, což řadí ocenění Mastercard Obchodník roku mezi nejpopulárnější české ceny vůbec,“doplnil Michal Čarný. Veřejnost může pro své nejoblíbenější obchodníky hlasovat v období od 19. října 2020 do 17. ledna 2021 prostřednictvím internetových stránek akce. Hlasující se mohou zároveň zúčastnit soutěže o 10 Apple iPadů a 100 předplacených karet Mastercard v hodnotě 1 000 Kč.

Absolutní vítěz a sortimentní kategorie

Absolutní vítěz a vítězové sortimentních kategorií budou určeni na základě výsledků expertního průzkumu realizovaného nezávislou výzkumnou agenturou.

Mezi tyto kategorie patří:

  1. Mastercard Obchodník roku s potravinami
  2. Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumerií
  3. Mastercard Obchodník roku s oděvy
  4. Mastercard Obchodník roku s obuví
  5. Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami
  6. Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikou
  7. Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele
  8. Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky
  9. Mastercard Čerpací stanice s prodejnou
  10. Mastercard Obchodník roku s knihami
  11. Mastercard Obchodník roku s hračkami
  12. Mastercard Lékárna roku
  13. Mastercard E-shop roku

Mastercard Inovace roku – Nová realita obchodu

Kategorie je zaměřena na inovace na straně retailu, které nejlépe reagovaly na měnící se trh v době krize způsobené pandemií koronaviru a zároveň šlo o dlouhodobější fungující koncept. Princip výběru vítěze kategorie je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z oblasti obchodu. V prvním kole proběhne individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování budou vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. Kandidáti na 1. až 3. místě budou vyzváni ke krátké prezentaci svého řešení na konferenci Retail Summit a o vítězi rozhodnou hlasováním účastníci konference.

Kategorie Svazu obchodu a cestovního ruchu

Kategorie Mastercard Obchodník roku 2020 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník je vyhlašována Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR za podpory společnosti Mastercard. „Zodpovědnost znamená dívat se kolem sebe a dělat věci nad rámec standardu. Převedeno do businessu, bez ohledu na zisk. Každý obchodník to dělá. Boj proti plýtvání, podpora lokálních dodavatelů, výstavba dětských hřišť, motivace ke zdravému stravování, to je jen něco málo příkladů. Je čas vybrat a ocenit ty nejlepší,“ řekl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.