Zákazníci u MALLu zatím nepanikaří

238 zobrazení

Internetový obchod MALL.CZ v posledních dnech zaznamenává významný nárůst objednávek a z chování zákazníků je patrné, že vánoční sezóna letos přichází o něco dříve. Denní obraty MALLu v uplynulém týdnu meziročně vzrostly o desítky procent, přičemž rekordním dnem byla poslední sobota, kdy obrat oproti stejnému období před rokem vyskočil dokonce o 50 %.

Markantní nárůst prodejů zaznamenáváme jak u zboží, které nějak souvisí s epidemií koronaviru a ochranou zdraví, tedy roušky, respirátory či dezinfekce, tak i u typicky vánočního zboží, jako jsou hračky, parfémy nebo dokonce vánoční dekorace. Je tedy vidět, že lidé v důsledku aktuální epidemiologické situace dávají nyní přednost nákupu z bezpečí domova, což vidíme i třeba u starších nakupujících, kteří byli doposud zvyklí vybírat dárky spíše v obchodních centrech,“ komentuje mluvčí MALL Group Pavla Hobíková.

Oproti jarnímu období lze však pozorovat, že za nárůstem prodejů nestojí akutní panika a MALL.CZ alespoň prozatím neregistruje větší podíl „zásobovacích“ nákupů, k nimž se lidé hojně uchylovali během března a dubna. „Čeští obchodníci na jaře dokázali, že se ani během pandemie není potřeba obávat prázdných regálů a lidé ve větším nakupují spíše proto, aby byli včas připraveni na Vánoce, než že by se báli dramatických nedostatků v zásobování,“ doplňuje Hobíková.

Pokud jde o ochranné pomůcky, o víkendu MALL zaznamenal ve vyhledávání nejčastějších pomůcek týdenní nárůsty až o stovky procent (roušky 112 %; rouška 188 %; respirator 346 %; sanytol 173 %; ffp2 318 %; ffp3 290 %). Poptávku lze ale zatím bezpečně pokrývat a potřebných pomůcek je aktuálně dostatek.

Zvýšenou poptávku se nám obecně daří bez větších problémů pokrýt i díky našemu partnerskému prodeji, kdy partneři zatím nemají problém naskladnit dostatek roušek, respirátorů ani dezinfekčních prostředků. Otevřenost platformy MALL Partner zajišťuje, že mají naši zákazníci na výběr z široké škály ochranných pomůcek a nehrozí tedy, že by dostupnost zboží ohrozil výpadek jednoho dodavatele,“ komentuje Pavla Hobíková.

Sázka na partnerský prodej se navíc MALLu vyplácí nejen v oblasti ochranných pomůcek, ale napříč celým sortimentem: „Partnerští obchodníci nám přirozeně pomáhají i se zvládáním vánočního náporu, protože objednávky nejsou soustředěny jen do jediného skladu a zákazníkům jsme schopni nabídnout a doručit mnohem širší paletu zboží. Na vánoční sezónu jsme tak připraveni ještě lépe než kdy dříve a naši zákazníci se na nás i přes očekávaný nápor mohou spolehnout,“ uzavírá za MALL.CZ mluvčí Pavla Hobíková.

Zdroj a foto: MALL Group