Zájem o privátní značky roste

Český maloobchodní trh v posledních letech zaznamenává rostoucí oblibu zákazníků o produkty, které obchodní řetězce nabízejí pod privátními značkami. Mezi průkopníky patří společnost Kaufland, která první vlastní značku představila již v roce 2010. V současné době privátní značky tvoří zhruba pětinu jejího celkového sortimentu. „Největšímu zájmu se těší značka K-Classic, která je stabilní součástí naší nabídky již deset let, velmi úspěšná je ale také teprve před rokem uvedená řada K-Jarmark,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí Kauflandu.

Meziroční nárůst obratu u značky K-Classic činil ve srovnání roku 2018 a 2019 téměř 20 procent. Nově zavedená značka K-Jarmark zaznamenala za rok její existence nárůst obratu ve výši 10%.

Hlavním důvodem rostoucí obliby privátních značek je vysoká kvalita výrobků garantovaná obchodním jménem společnosti a zároveň jejich příznivá cena. Řada K-Classic, která je základním pilířem privátních značek Kauflandu, v současné době zahrnuje již přibližně 1400 artiklů ve stálém sortimentu od potravin až po oblast non-food. Výrobky K-Classic pravidelně zaujímají i přední příčky testů kvality. „Moc nás těší, že například trvanlivé mléko a vlašské ořechy K-Classic letos zabodovaly v hodnocení uznávaného spotřebitelského časopisu dTest a že mezi nejkvalitnější byl zařazen i řepkový olej téže značky,“ zmiňuje Renata Maierl.

Vedle kvality a příznivé ceny zákazníci u privátních značek oceňují také lokální původ výrobků. Právě i díky němu dosáhla výrazné obliby během krátké doby značka K-Jarmark nabízející produkty výhradně od českých výrobců. Všechny produkty podléhají přísným normám nejen v oblasti surovin a receptur, ale i technologických postupů či obalů. V sortimentu K-Jarmark mohou zákazníci vybírat z více než stovky mléčných produktů, pečiva, uzenin nebo nápojů. Mezi tři nejprodávanější produkty K-Jarmark patří čerstvé mléko, šlehačka a zakysaná smetana, několik produktů získalo také odborná ocenění. Jogurtu K-Jarmark s příchutí třešní byl loni udělen titul Dětská chuťovka, jako Novinku roku pak letos ocenila anketa Volba spotřebitelů smetanové jogurty, podmáslí a kefírová mléka této značky. K-Jarmark se v září poprvé objeví také v čerstvých pultech Kauflandu.

Zákazníci v nich najdou kvalitní uzeniny jako například Vinohradskou šunku nejvyšší jakosti, špekáčky s 80% masa, pikantní klobásy s himalájskou solí a 90% masného podílu, lahůdkové saláty včetně vaječného salátu z vajec z volného výběhu nebo kvalitní Český Eidam,“ jmenuje několik novinek tisková mluvčí.

Spolu s výše zmíněnými značkami Kaufland v současné době disponuje portfoliem dalších 40 vlastních značek. Patří mezi ně i značka K-free určená lidem s potravinovou intolerancí, široký sortiment kvalitních bio produktů K-Bio, veganské a vegetariánské produkty K-take it veggie, prémiové gurmánské výrobky K-Favourites nebo dětské oblečení Kuniboo vyráběné ze 100% biobavlny s certifikací GOTS. Nejnovější značkou, kterou přední obchodní řetězec uvedl na trh letos v červnu, je K-Mistři od fochu z Modletic, jež nabízí maso a masné výrobky z vlastního masozávodu Kauflandu.

Zdroj a foto: Kaufland

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010