Wolt spouští balík podpory restauracím a snižuje ceny doručení o 20–30 %

Finský start-up na doručování jídla funguje na našem území již druhým rokem, a to v Praze, Brně a nově i Ostravě. Vzhledem k současné situaci se v rámci České republiky rozhodl podpořit 1100 restaurací, se kterými spolupracuje, a připravil pro ně balík podpory. Vedle snížení ceny doručení, které zavádí na neurčito, nabízí do konce listopadu 0% provizi u objednávek s sebou, možnost spropitného pro restaurace či zrychlené výplaty restauracím.

Ihned po uzavření restaurací v polovině října jsme z vlastní iniciativy začali pracovat na strategii, která by restauracím maximálně pomohla udržet zákazníky. Nejprve jsme museli zajistit dostatečný počet nových kurýru, abychom patřičné kroky zavedli s vědomím, že to naše logistika utáhne. To se již podařilo a počínaje dnešním dnem nabízíme nejen nižší ceny za dovoz, ale i celou řadu podpůrných opatření,“ vysvětluje Jan Foret, generální ředitel Woltu v České republice.

Balík podpory se týká všech oblastí fungování a služeb, které Wolt restauracím poskytuje. Zavedl možnost spropitného pro restaurace, z něhož si Wolt nestrhává žádnou provizi. Dále nabízí možnost rychlejších výplat restauracím dvakrát týdně, aby podpořil jejich cash flow, a zároveň prodloužil doručovací okruh od restaurace k zákazníkovi na 6 km – nově tedy mohou restaurace oslovit více uživatelů ve svém okolí.

Více zákazníků jako nejspolehlivější benefit

Máme spočítáno, že průměrné restauraci pouhé nižší jednotky objednávek denně navíc přinesou větší benefit než snížení provize na polovinu. Vše nad tento nárůst je pro danou restauraci čistě benefitní. Proto se snažíme peníze využít raději na marketingové aktivity, které budou restauracím generovat ještě více objednávek i tržeb, a potažmo více příležitostí k výdělku pro lidi bez práce. Mezi nimi se nyní mnohdy nacházejí právě lidé z pohostinství. V této nelehké době, kdy dochází k výraznému omezení klasického fungování restaurací, se my snažíme velice rychle jejich prodeje přesunout na internet. Restaurace tak mohou ze dne na den prodávat online, když nemohou využít své klasické prodejní kanály,” popisuje Jan Foret.

Z těchto důvodů dochází k trvalému snížení cen doručení v Praze a Brně o 20–30 %. Do konce listopadu si pak Wolt účtuje 0% provizi za doručení, pokud si vezme zákazník jídlo s sebou. Ostatní forma podpory platí zatím na neurčito.

Výzva v podobě snížení daně u jídel s sebou

Wolt zároveň apeluje na vládu v oblasti snížení daně u jídel s sebou, které by provozovatelům restaurací současnou situaci usnadnilo. „Ačkoliv u jiných segmentů došlo touto formou k podpoře ze strany státu, v tomto případě to zatím nikdo detailněji neřešil. Dřívější snížení daně z přidané hodnoty na 10 % v tomto okamžiku nemá pro restaurace žádnou váhu, jelikož snížení sazby není platné na jídlo, které zákazník či kurýr odnese z provozovny. Vidíme zde prostor pro zásah vlády a podporu státního sektoru. Proto na tomto bodu aktuálně pracujeme,” říká Jan Foret.

Fakta o rozvážkovém systému

Rozvozové společnosti nesou všechny logistické náklady a navíc obstarávají vývoj a zlepšování aplikací, marketing, zákaznický servis apod. Zdroje jejich příjmů jsou dva – cena doručení (slouží na pokrytí části odměny kurýra) a provize z ceny jídla. Z ceny jídla jde 70 % restauraci a 30 % je provize za doručení, která zahrnuje transakční poplatek, náklady kurýrům a rozvozové společnosti. „Ze všech našich příjmů z provize za rozvoz pro restaurace platíme více než polovinu našim partnerským kurýrům. To znamená že jediný příjem, který zbývá pro Wolt na pokrytí výdajů je méně než ¼ z celkové částky z obou zdrojů příjmu,” dodáváJan Forets tím, že Wolt je stále ztrátový, jak v České republice a na Slovensku, tak na globální úrovni.

V reakci na mimořádná opatření zavedl Wolt také možnost bezkontaktního doručení, které je nyní přednastaveným způsobem doručení. Zároveň urychlil plány na zapojení nových vertikál například potravin a maloobchodu, aby zákazníkům poskytl další služby a partnerům umožnil flexibilní zisk.

Zdroj a foto: Wolt

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010