Vysoká škola kreativní komunikace vychovává absolventy připravené rovnou naskočit do světa reklamy

V marketingu se letos kvůli koronakrizi bude hodně škrtat v rozpočtech. O to důležitější bude, jak inzerenti a jejich agentury naloží s upravenými rozpočty. Aby jejich kampaně byly vidět, potřebují ve svých týmech skutečné profesionály. Není tedy divu, že poptávka po schopných lidech rok od roku roste. Pražská Vysoká škola kreativní komunikace, spolupracující partner portálu Mistoprodeje.cz, se snaží jít potřebám trhu vstříc a vychovávat profesionály, kteří najdou uplatnění v agenturách, marketingových odděleních zadavatelů reklamy, médiích, studiích i dalších firmách z oblasti marketingových komunikací.

Pro jejich budoucí zaměstnavatele je zásadní, aby k nim absolventi nepřicházeli pouze s dokonalými teoretickými znalostmi. „Studijní program VŠKK proto klade velký důraz na odbornou přípravu a propojení s praxí,” vysvětluje Petr Majerik z katedry marketingové komunikace. „Mezi jejími pedagogy je proto velký počet externích vyučujících, kteří zároveň patří mezi špičkové odborníky ve svých oborech,” dodává Majerik, jenž má za sebou sám více než dvacetileté zkušenosti z mediálního trhu.

Do agentury rovnou z lavice

Prakticky přístup k výuce na VŠKK je na české poměry nekonvenční a záměrně se podobá spíše anglosaskému stylu výuky. Studenti si kromě prohloubení všeobecných a získání odborných znalostí ze školy od-nesou zkušenosti z práce na konkrétních projektech v rámci školní agentury Kreativní kanci. Na závěrečnou podobu projektu dohlíží zkušení profesionálové Yaro Pružinec a Martin Charvát.

Podle Charváta funguje Kreativní kanci jako standardní menší agentura. „Ve vedení jsou profesionálové z oboru, kteří bdí nad úrovní práce a nad dodacími lhůtami a zbytek tvoří studenti. Jednak ti, kteří pracují pro agenturu dlouhodobě, jednak ti, kteří dodávají nápady a myšlenky,” popisuje fungování Kreativního kanclu Charvát. Školní agentura je v podstatě rozsáhlý kreativní hub, který může čerpat z nápadů asi čtyř set studentů. Zapojovat se totiž mohou i studenti Střední školy a Vyšší odborné školy Michael. Studenti jsou zároveň finančně motivovaný aby se naučili, že v praxi, která vyžaduje nadstandardní časové a psychické vytížení je potřeba vědět i to, že se nejedná o zábavu (i když je baví), ale je to práce, která se musí zaplatit.

Všichni studenti mají také přístup k profesionální technice a mohou tak ve škole pracovat ve špičkově vybavených fotografických, grafických a animačních ateliérech. V počítačových učebnách je pro všechny specializace k dispozici nejmodernější software. Studenti se díky technologiím a přítomnosti expertů z oboru učí propojovat kreativitu a marketing. „S tímto spojením dokáží prodat nejenom jakýkoli výrobek, ale dokáží prodat i myšlenku, která může změnit svět,” doplňuje Josef Vojta, marketingový expert a pedagog školy.

Žádná fikce, ale reálné zakázky

Nejlepší studentské nápady naštěstí nekončí v šuplíku, nebo v horším případě v koši. Studenti totiž mohou pracovat také na reálných zakázkách pro reálné klienty. „Na zakázce obvykle pracuje v první fázi několik studentských týmů, ten vítězný pak pokračuje v práci až do fáze realizace kampaně,” vysvětluje Charvát.

Nerealizované projekty mohou všem studentům zase zpestřit portfolio a otevřít cestu k další praxi.

Hlavním partnerem VŠKK je totiž Asociace komunikačních agentur, která umožňuje studentům různorodé stáže. „Právě stáže ve členských agenturách umožňují studentům seznámit se důkladněji s jejich denním chodem, i s náplní jejich práce. Na základě získaných zkušeností se během studia mohou lépe rozhodnout, jaká odbornost je pro ně do budoucna optimální,” upřesňuje Petr Majerik.

Pojítko mezi pracovním trhem a akademickou půdou tvoří také pravidelné besedy, nazvané Dny osobností. Během nich se mohou studenti běžně setkávat s významnými představiteli kreativního průmyslu. „Mohou se od nich dozvědět informace ze zákulisí přípravy kampaní, jaká byla jejich cesta na vrchol, a jaká jsou jejich doporučení pro úspěšný start kariéry,” dodává Majerik.

Ideální absolvent? Týmový kreativec

Kromě připravované spolupráce v rámci Erasmu VŠKK úzce spolupracuje i s podobně na marketing zaměřenými univerzitami, členy mezinárodního sdružení EDCOM. První vlaštovkou byla účast na Letních školách ve Vídni a v Paříži, kde studenti VŠKK úspěšně obstáli v mezinárodní konkurenci při práci na návrzích konkrétních kampaní.

A jaký by měl být ideální absolvent, který na zmiňovaném miliardovém trhu s reklamou a kreativním průmyslem uspěje? „Musí být komunikativní, otevřený jiným nápadům a myšlenkám, a především musí být schopen a ochoten pracovat v týmu. Více než dříve je reklama týmová záležitost. Rostoucí specializace musí jít ruku v ruce se spoluprací napříč obory,” uzavírá Martin Charvát. Jenom tak lze uspět v dnešním globálním světě a proti daleko větším trhům než je ten náš.

Zdroj a foto: VŠKK