Super zoo: Česká firma s historií

Málokdo ví, že řetězec s chovatelskými potřebami Super zoo má své kořeny v České republice, které sahají až do roku 1986. Vše začalo prodejem akvarijních rybiček na trzích v pražských Holešovicích, které zakladatel a majitel Super zoo Dušan Plaček navštěvoval se svým otcem. „Po roce 1989 jsem se dostal do zahraničí, kde obchody překypovaly zbožím pro domácí mazlíčky a v České republice byl výběr velmi omezen a celkově byl tento segment v plenkách. To mě utvrdilo v tom, že právě chovatelství je segment, kterému se chci v následující letech věnovat a trvá to dodnes. Když se podívám zpětně, stali jsme se průkopníky v tomto odvětví,“ říká Dušan Plaček, majitel a zakladatel skupiny Plaček, do které Super zoo spadá. Nyní tvoří maloobchodní síť více než 360 prodejen ve 4 zemích.

Dušan Plaček využil příležitosti, kdy se po roce 1989 otevřely hranice a začal dovážet zboží, které čeští chovatelé neznali. Ti začali zboží rychle a ve velkém nakupovat, aby svým mazlíčkům dopřáli doposud nepoznaná kvalitní krmiva a chovatelské potřeby. „Velký zájem nás dovedl k tomu, že bylo potřeba zažádat o zápis do Obchodního rejstříku. Tak se v roce 1990 začala psát historie firmy Plaček. Z České republiky se nám postupem času podařilo proniknout na slovenský a ruský trh,“ dodává Dušan Plaček.

Dobývání nejen českého trhu

V devadesátých letech se začala rodit myšlenka na vybudování unikátního retailového řetězce s chovatelskými potřebami. V roce 2004 tak vznikl v České republice zcela nový koncept velkoformátové prodejny Super zoo, která začala svým zákazníkům nabízet široký výběr chovatelských potřeb. „Po třech úspěšných letech s prodejnami Super zoo v České republice jsme se rozhodli pro akvizici prodejen DINO ZOO v Lotyšsku. Ty se staly prvními prodejnami mimo ČR, které spadají pod skupinu Plaček,“ říká Dušan Plaček. V následujícím roce se značka Super zoo rozrostla také na Slovensko. Koncept velkoformátových prodejen i mimo ČR se ukázal jako správný a úspěšný. Skupina Plaček se stala jedinou ve svém oboru, která působí ve více než dvou zemích. Ve všech prodejnách nabízí široký sortiment chovatelských potřeb pro různé domácí mazlíčky. Prodejny jsou navíc specializované také na akvaristiku, teraristiku a poskytování poradenské péče, a to na úrovni, kterou nenabízí žádný jiný hráč v tomto segmentu. „Po sedmi letech od vstupu na slovenský trh jsme se posunuli na trh polský, kde došlo k akvizici největšího retailového řetězce, firmy Kakadu.,“ dodává Dušan Plaček.

Inovace a přibližování se k zákazníkům

Po úspěšných akvizicích a expanzích nových prodejen Super zoo mimo Českou republiku byl v roce 2015 spuštěn e-shop Super zoo, čímž došlo k naplnění strategie přibližování se k českým zákazníkům na nejbližší možnou míru. „Díky obchodnímu modelu omnichannel, nabízíme zákazníkům široký výběr chovatelských potřeb jak v kamenných prodejnách, tak i na e-shopu a dáváme jim tak svobodu volby, kde si své oblíbené produkty nakoupí,“ říká Luboš Rejchrt, provozní ředitel Super zoo. E-shop se také zaměřuje na předávání informací pomocí odborného blogu a naučných videí nebo sdílení reportáží z charitativních akcí Super zoo. Důležitým aspektem je také držet krok se světem obchodu, který se neustále posouvá kupředu. V průběhu působení na trhu tak nastala změna nejen ve vzhledu prodejen, ale také v sortimentu, kde dříve převládalo zboží od zahraničních dodavatelů. Nyní se v Super zoo častěji objevují i čeští producenti a převládá nabídka vlastních značek, jako jsou Ontario, Prospera Plus, Rasco Premium, Repti Planet, Nature Land a nejnovější značka ultraprémiového holistického krmiva Elbeville.

„V Super zoo je naší největší prioritou spokojenost zákazníků. Proto aktivně reagujeme na jejich potřeby implementací nových technologií, zavádění inovací a rozšiřování nabídky sortimentu a služeb. Příkladem může být náš věrnostní klub Super zoo family, který jsme spustili v roce 2020 a nyní ho využívá přes 1,2 milionů zákazníků a noví stále přibývají,“ dodává Luboš Rejchrt. Řetězec Super zoo mimo produkty nabízí také i nadstandardní služby, jako jsou první prodejny 24/7 v segmentu petfood&care, shop-in-shop veterinární ordinace, psí salón, bezobalový prodej granulí nasyptesi, nejrychlejší rozvoz nákupů po Praze a také mobilní aplikace Super zoo.

Udržitelnost, lokálnost a CSR

Aktuálními tématy napříč segmenty jsou udržitelnost a lokálnost. Nově do svého sortimentu zařadil řetězec Super zoo krmivo Elbeville, které je složeno z regionálních surovin, například místo lososa je v recepturách kapr, a to v té nejvyšší možné kvalitě. Zákazníci tak mají možnost nákupu ultraprémiového krmiva z lokálních surovin, které reaguje na trend udržitelnosti, a to také díky svému plně recyklovatelnému obalu.

Super zoo, jako lídr trhu s chovatelskými potřebami, si také uvědomuje svou společenskou odpovědnost a aktivně se podílí na pomoci opuštěným zvířatům v České republice. „Pravidelně pořádáme prostřednictvím e-shopu sbírky ve spolupráci s nadačním fondem Staň se srdcařem, kde mohou lidé přispět libovolnou částkou a my následně vybranou sumu zdvojnásobíme,“ dodává Luboš Rejchrt. Během vánočního období se na prodejnách Super zoo konají sbírky pro útulky, které jsou mezi zákazníky oblíbené. V roce 2022 se podařilo v rámci této charitativní akce vybrat zboží v hodnotě 12 912 816 Kč, které následně udělalo radost zvířatům ze 160 útulků a organizacím po celé republice. Od roku 2017 řetězec Super zoo společně se svými zákazníky přispěl na péči o opuštěná handicapovaná zvířata částkou přesahující 40 milionů Kč.

foto: interiér prodejny Super ZOO Zličín – Moris Design

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010