Stravenkový paušál pomůže domácímu trhu a restauracím

Významná změna na trhu benefitů pro zaměstnance je o krok blíže. Poslanci totiž daňový balíček s návrhem stravenkového paušálu poslali do závěrečného třetího čtení. Pokud projde sněmovnou, mohl by začít platit od 1. ledna 2021. „Jestliže má být prostor pro nové služby nebo zefektivnění těch stávajících, musí přijít změna. Tím je právě stravenkový paušál a my ho jednoznačně podporujeme,“ prohlásil obchodní ředitel nové benefitní karty LemonPay Petr Skoč, pro kterého je velmi důležitá také pomoc českým restauracím.

Na zavedení paušálu můžou vydělat. Mohou se snadněji zbavit provizí od francouzských stravenkových společností, které jsou i v současné kritické době nastaveny vysoko. Také se nemusí trápit se zdlouhavou administrativou jako je například nutnost vrátit papírové stravenky, nebo čekání na vrácení peněz zpět na účet, což může vést k nestabilnímu cash-flow restaurací. Je potřeba napnout všechny síly k tomu, aby se restaurace zachránily,“ dodal Skoč.

Firmy se rozhodnout, zda dají zaměstnancům stravenky, nebo peníze ve stejné hodnotě, které jim zašlou na účet. Taková je hlavní vize stravenkového paušálu, který prošel druhým čtením. „Většina oslovených zaměstnavatelů ho bere jako možnost pro změnu,“ prohlásil Petr Skoč z LemonPay, podle kterého ale řada zástupců firem či společností bude chtít mít rovněž přehled o tom, za co budou jejich zaměstnanci utrácet příspěvky na stravování.

Setkáváme se s tím, že firmy chtějí být odpovědné a dbají o to, aby se jejich zaměstnanci dobře stravovali. Dále je například podněcovali k tomu, aby také kvalitně odpočívali tím, že jim přespějí na sport, kulturu… Proto si nemyslím, že by většina zaměstnavatelů posílala příspěvky na účty jen tak,“ vysvětil Skoč, který vidí v připravovaném stravenkovém paušálu také další výhody, třeba pro české restaurace. Ty v současné době počítají každou korunu a ocitly se nad propastí.

Je potřeba zdůraznit, že zavedením stravovací paušálu se stravenky nezruší. Restaurace však budou daleko svobodnější v rozhodování, zda být v akceptační síti zavedených francouzských stravenkářů, kterým platí velké provize,“ dodal Skoč z LemonPay, která s restauracemi nesepisuje žádné smlouvy, karta je přijímána na všech terminálech automaticky. V říjnu navíc český startupový projekt LemonPay společně s několika asociacemi a svazy vyzvaly velké francouzské společnosti, aby se vzdaly provizí. Přední stravenkové firmy na to zareagovaly a provizi snížily na 3 a 4,5 % po dobu několika měsíců. „Myslím, že teď jde o každou korunu, proto navrhujeme, aby si stravenkáři nárokovali maximálně jedno procento provize,“ dodal Skoč.

Zdroj a foto: LemonPay

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010