Startují Obchůdky s Albertem

Po roce a intenzivní přípravě opět otevřou děti z domovů své adventní stánky a nabídnou vlastnoručně vyrobené dárky a dekorace. Již desátým rokem zpříjemňují Obchůdky s Albertem zákazníkům sváteční chvíle a těší děti z domovů a sociálně ohroženého prostředí. Projekt organizuje Nadační fond Albert a děti díky němu získávají praktické dovednosti, které je připravují na vstup do dospělého života. Kromě venkovních trhů u vybraných prodejen se letos Obchůdky konají i online.

Vánoční Obchůdky se postupně objeví v období od pátku 26. listopadu do pondělí 20. prosince před dvěma desítkami prodejen Albert v Čechách i na Moravě. I letos je možné je pořídit dárečky i online. „Kvůli situaci s pandemií budou Obchůdky stejně jako loni probíhat venku před obchody ve stáncích. Zároveň se nám osvědčil online prodej, a proto malí obchodníci nabídnou své výrobky i tímto způsobem. Bude tedy snadné udělat radost dětem ze sociálně ohroženého prostředí i z pohodlí domova,“ vysvětluje Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.

Do prodeje se letos zapojí více než čtyři desítky domovů a neziskových organizací. Výtěžek, který malí obchodníci utrží, putuje konkrétním organizacím a dětem, které výrobek vytvořily. „Obchůdky pravidelně organizujeme již od roku 2012. Za tu dobu přinesly dětem téměř tři miliony korun,“ popisuje Alena Paldusová.

Zisk praktických dovedností zábavnou formou

Na Obchůdky se děti ze sociálně znevýhodněného prostředí pečlivě chystají. Svými výrobky totiž neprezentují jenom sebe ale i celý domov. Zároveň chtějí zaujmout a potěšit zákazníky. „Již od letních prázdnin je u dětí pravidlem, že se na ně dotazují, plánují, co budou vyrábět, snaží se o inovaci výrobků a sbírají nápady,“ popisuje Marcela Zámečníková, vychovatelka z uherskohradišťského domova.

Po shromáždění nápadů přichází výroba, nákup materiálu, tvoření, nacenění a případně i nafocení pro online prodej. „Děti touto formou získávají praktické dovednosti z oblasti cenotvorby, prodeje, marketingu i komunikace, navíc se dostanou do prostředí, ve kterém se běžně nepohybují,“ upřesňuje Alena Paldusová.

O nabízení výrobků ve stáních je každoročně velký zájem. „Děti se velmi těší na atmosféru samotného prodeje. Na pochvaly od kupujících jsou velmi hrdé. Vždy je velký boj o to, kdo bude s tetou prodávat,“ popisuje Katka Hadová, vychovatelka z nymburského domova.

Malí obchodníci už mají předem promyšleno, na co výtěžek použijí. Některé si koupí něco dobrého k snědku, další šetří na něco většího, jako je například míč na fotbal nebo basketbal, osušky s oblíbenými pohádkovými postavami. Jinde se zase chystají na výlet do hor, učit se lyžovat.

Zdroj a foto: Kaufland Česká republika