Růst trhu technického spotřebního zboží v České republice v prvním čtvrtletí roku 2019

Spotřební elektronika

Dvouciferný nárůst tržeb v sektoru spotřební elektroniky zaznamenaly sledované kategorie reproduktorů včetně soundbarů a přenosných bezdrátových reproduktorů. Došlo k meziročnímu růstu prodejů televizorů a set-top-boxů pro příjem vysílání ve standardu DVB-T2. Naopak poptávka po sluchátkách bez mikrofonu klesá.

Foto trh

Foto trh zaznamenal růst tržeb v kategorii systémových kompaktů díky novým modelům s full-frame snímačem. Opačným směrem se vydaly digitální fotoaparáty, kde pokračuje jejich celkový pokles prodejů.

Velké domácí spotřebiče

V sektoru velkých domácích spotřebičů pokračuje  příznivý vývoj ve většině produktových kategorií. Hodnotu prodejů táhnou mrazničky, chladničky a pračky. V červených číslech v meziročním srovnání vycházejí odsavače par a mikrovlnné trouby.

Malé domácí spotřebiče

V sektoru malých domácích spotřebičů pokračuje solidní růst celého sektoru z předchozího roku. Nejvyšší tempo růstu zaznamenáváme u kávovarů, fritéz, zubní hygieny, elektrických hrnců a pánví a přístrojů na úpravu vzduchu. Spotřebitelé jsou ochotni investovat do produktů s vyšší přidanou hodnotou, a tak u většiny kategorií roste průměrná cena. Kategorie, které naopak zaznamenávají pokles poptávky, jsou konvice, kuchyňské roboty/mixéry, vysoušeče vlasů, kulmy/kulmofény a žehličky.

Informační technologie

Sektor informačních technologií zaznamenal dvouciferný nárůst monitorů s úhlopříčkou 25 palců a více. K meziročnímu růstu došlo u segmentu herních a ultratenkých notebooků. Opačným směrem se vydal vývoj stolních a přenosných počítačů, kde byl zaznamenán negativní vývoj.Došlo i k výraznému poklesu tabletů z hlediska prodaných kusů.

Telekomunikace

Růst váhy prémiových chytrých telefonů byl zaznamenán v sektoru telekomunikací. Roste také poptávka po nositelné elektronice. Negativní vývoj byl zaregistrován u chytrých telefonů s velikostí displeje pod 5,5 palce.

Kancelářská technika

Segment kancelářské techniky zaznamenal pozitivní vývoj v kategorii multifunkcí, zejména v segmentu laserových zařízení. Naopak prodeje samostatných tiskáren meziročně klesají.

GfK TEMAX® zprávy za všech 41 zemí, včetně datových tabulek jsou dostupné zde.

GfK TEMAX® sleduje prodeje technického zboží ve více než 41 zemích. Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě. Cílem GfK je zajistit, aby data za panel byla co nejpřesnější.

Zdroj: GfK Czech, foto: pixabay.com

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010