Rok 2020 byl pro McDonald’s o inovacích i pomoci druhým

Kvůli pandemii koronaviru byl loňský rok velmi náročný, společnost McDonald’s se ale s nenadálou situací dokázala vypořádat. Díky své připravenosti rychle zareagovala a přinesla celou řadu novinek a inovací. Investice do hygienických opatření navýšila o 500 %, otevřela hned čtyři nové restaurace a na konci roku zaměstnávala ještě víc pracovníků než na počátku. Mezi zákazníky pak o polovinu vzrostla obliba McDrive a množství objednávek přes McDelivery se dokonce ztrojnásobil. K tomu další kroky na poli udržitelnosti, které ročně ušetří desítky tun plastového odpadu, a příspěvky charitativním organizacím v celkové výši 3 miliony korun. To jsou nejdůležitější milníky roku 2020 ve společnosti McDonald’s.

Nové produkty v nabídce, nové restaurace, rozšiřování týmu zaměstnanců. Ale také solidarita s těmi, kdo pandemii koronaviru čelili v první linii, pomoc potřebným i další kroky v oblasti udržitelnosti. Tak vypadal loňský rok v českých restauracích McDonald’s.

Růst investic do hygieny o 500 %

Hlavním faktorem, který loni vše ovlivňoval, byla pandemie koronaviru. Společnost McDonald’s pokračuje ve vysokých hygienických standardech, které po dobu pandemie ještě zvyšuje. „Zajištění zdravého a bezpečného prostředí jak pro zákazníky, tak i zaměstnance, je dlouhodobě jednou z hlavních priorit naší společnosti, a tak jsme na nařízení okamžitě zareagovali zvýšenou investicí do hygienických i dalších opatření až o 500 %,“ říká Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald’s.

Noví zaměstnanci a péče o ně

Prioritní oblastí, na níž se největší restaurační řetězec světa hned od počátku pandemie soustředil, byli jeho zaměstnanci. Zatímco v jiných firmách se propouštělo, u McDonald’s tým naopak vzrostl z 6250 kolegů na počátku roku na 6500 pracovníků na jeho konci. Společnost se soustředila také na samotnou péči o zaměstnance a komunikaci uvnitř firmy, vedoucí k posílení dobré atmosféry i v této obtížnější době.

McDelivery vyrostla trojnásobně, McDrive o polovinu

S plošným uzavíráním provozoven se u zákazníků měnily také způsoby, jakým si pokrmy od McDonald’s objednávali. V loňském roce výrazně rostl zájem o služby McDrive a McDelivery a pro pěší a cyklisty vznikla zcela nová služba s názvem McWalk. Jak podotýká ředitelka PR a komunikace, rozvoj služby McDelivery byl v plánu dlouhodobě, koronakrize ale vše výrazně uspíšila. Díky dovozovým službám, jako jsou Dáme jídlo, Wolt a Bolt, je nyní služba McDelivery dostupná ve všech větších městech napříč republikou.

Nejen díky dostupnosti se obliba služby McDelivery ztrojnásobila, zvýšený zájem jsme ale zaznamenali i u služby McDrive, která během koronaviru vzrostla zhruba o polovinu,“ říká Jitka Pajurková. Aby restaurace stihly v krátkém čase odbavit větší množství zákazníků, ve vytížených restauracích, jako je například ta na rychlostní komunikaci D10, uvedl McDonald’s do provozu tzv. Dual Line. Jde o druhou cestu na McDrive, která výrazně zkrátí čekací dobu. Zákazníci restaurace na Strakonické ulici v Liberci si mohou vyzkoušet také nové vnější digitální tabule s menu, jež se postupně zavádějí ve všech restauracích s DriveThru.

Zcela bezkontaktní objednání a nové terminály

I v případě služeb McDrive, McDelivery a McWalk je pro McDonald’s na prvním místě bezpečnost jak pro zákazníky, tak i zaměstnance. Samozřejmostí je bezkontaktní objednání i výdej jídla. McDonald’s v loňském roce zároveň zrušil papírové kupóny, které nahradil těmi digitálními v mobilní aplikaci. Díky tomu plánuje v letošním roce zavést bezkontaktní čtečky na jejich skenování. V roce 2021 se navíc začnou plošně instalovat platební terminály pod okénky DriveThru.

Novinky v menu: naked varianty či McMuffin s Lučinou

A jaké byly novinky v menu? Nyní si zákazníci objednají stejnou kávu jak v McCafé, tak i v restauraci na hlavní pokladně a v kioscích, stejně jako v případě McDrive. Opět si mohl zákazník objednat tzv. naked variantu burgerů, tedy burger bez housky, a to včetně oblíbeného Cheese King Grill Naked z nejpopulárnější sezónní nabídky Sýrová sezóna. Do menu dále přibyl hamburger Crispy Deluxe, který se už brzy po svém představení vyšplhal na žebříček těch nejoblíbenějších produktů z kuřecího masa. V rámci snídaňového menu se pokrmy rozšířily o odlehčený McMuffin s oblíbenou lokální Lučinou, ale i o masový burger McCountry Breakfast. Kompletní nabídku snídaní si je od listopadu možné objednat až domů díky službě McDelivery. Ze statistik společnosti Dáme jídlo, která snídaně rozváží, vyplývá, že drtivá většina pokrmů je u zákazníků do 20 minut a lidé si je nejčastěji objednávají o víkendech.

Nové restaurace, nový učební obor

Přes náročné podmínky, které v loňském roce panovaly, dokázala společnost McDonald’s růst i v dalších odvětvích. Loni tu vznikly celkem čtyři nové restaurace, a to v Galerii Teplice, v Olomouci Centru, ve zlínských Malenovicích a také na pražských Hájích. Zároveň začal loni McDonald’s spolupracovat se Střední školou technickou a gastronomickou v Blansku, kde se nyní připravují na letošní otevření tříletého učebního oboru s možností zaměření na fastfoodovou gastronomii.

Udržitelně

Ohleduplnost k životnímu prostředí je jednou z dalších priorit McDonald’s a nejinak tomu bylo i v roce 2020. „Po zavedení biodegradabilních brček, odstranění plastových kelímků u ovocných džusů a mléčných shaků proběhla v loňském roce výměna plastových příborů za dřevěné. McDonald’s jen tímto krokem každý rok ušetří 38 tun plastového odpadu,“ vyzdvihuje ředitelka PR a komunikace Jitka Pajurková. Restaurační řetězec ale také rozšiřoval své služby v oblasti elektromobility. Díky novým nabíječkách se v roce 2020 zvětšila síť na 24 dobíjecích stanic ve 13 lokalitách.

Pomoc první linii

Ani McDonald’s nezůstal pozadu v případě pomoci první linii. Už od počátku krizového stavu mají pracovníci integrovaného záchranného systému nápoje zdarma a pomoc byla směřována i do nemocnic. Při první a druhé vlně pandemie vozil McDonald’s jídlo do pražských nemocnic Na Bulovce, nemocnici Na Homolce, do Fakultní nemocnice v Motole a do brněnské Fakultní nemocnice u Svaté Anny. Celkově už tak McDonald’s daroval přes 27 000 porcí.

Pro radost nás všech

Těsně před Vánoci se McDonald’s rozhodl čas koronakrize zpříjemnit nám všem díky projektu www.hudbouspolu.cz. Vznikl ve spolupráci McDonald’s a organizátorů festivalu United Islands a výsledkem je 15 písniček od muzikantů, jako jsou Jirka Macháček, Ivan Hlas nebo Načeva, které už na YouTube zhlédlo víc než 1,5 milionu uživatelů. Diváci a posluchači mohli zároveň dobrovolně přispívat nadačnímu fondu Dům Ronalda McDonalda. Jde o ubytovací zařízení v blízkosti nemocnic, díky kterým mohou být rodiny spolu se svými nemocnými hospitalizovanými dětmi. Po celém světě už stojí zhruba 400 Domů Ronalda McDonalda a jeden takový se letos začne stavět také u pražské nemocnice Motol. Základní kámen bude položen na jaře a otevření je naplánováno na rok 2022. Momentálně je vybráno 88 % potřebných prostředků.

Na pomoc potřebným

Pomoci potřebným se McDonald’s věnuje už od svého vzniku a výjimkou nebyl ani rok 2020. Na jaře se v rámci charitativního turnaje ve virtuálním fotbalu Entropiq Charity FIFA Cup podařilo vybrat bezmála 200 tisíc korun. V rámci už tradičního dne McHappy Day, který proběhl 20. listopadu, daroval McDonald’s víc než 1,6 milionu korun. Prostředky i z těchto aktivit směřovaly fondu Dům Ronalda McDonalda. Česká pobočka největší restaurační sítě světa ale také dlouhodobě podporuje Potravinovou banku i ZOO Praha. Do banky v průběhu loňského roku putovaly potraviny za víc než milion korun, do ZOO zase směřovala třeba rajčata, okurky nebo saláty.

Zdroj a foto: McDonald’s

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010