Privátní značky Kauflandu opět bodovaly v České chuťovce

Devět novinek privátních značek společnosti Kaufland, vybraná uzená masa a vinná klobása z Modletic!, plátkový sýr a české buchty K-Jarmark, byly oceněny ve 13. ročníku soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek „Česká chuťovka 2021“ a 11. ročníku soutěže „Dětská chuťovka 2021“. Společnost Kaufland uspěla již posedmé v řadě. „Vlastním značkám věnujeme opravdu velkou pozornost, proto si velmi vážíme tohoto prestižního ocenění od nezávislých odborníků, které potvrzuje jejich vysokou kvalitu,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.

Soutěž se opět konala pod záštitami Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra zemědělství Miroslava Tomana. Zapojilo se do ní mnoho tuzemských potravinářských podniků se svými výrobky a vítězové byli vyhlášeni 2. listopadu 2021 v Senátu ČR. Oceněná uzená masa K-Mistři od fochu z Modletic! obsahují minimálně 90 % masa, jsou vyrobena podle českých cechovních norem, uzena na bukových štěpkách a neobsahují zvýrazňovače chuti. Po uzení jsou zabalena a ihned distribuována do prodejen Kaufland. K loňským šesti oceněným produktům přibyly letos čtyři další – Pražská uzená kýta, Uzený bok s česnekem, Paprikový lalok a Uzené koleno z kýty. Oceněna byla také Nevinná klobása s červeným vínem, která je vyrobena podle české cechovní normy, bez zvýrazňovačů chuti a dusitanů a obsahuje víno Cabernet Moravia ze Zámeckého vinařství Bzenec.

Všechny oceněné masné výrobky vyrábí Kaufland ve svém vlastním masozávodě v Modleticích u Prahy. Patří pod privátní značku K-Mistři od fochu z Modletic!, která byla představena v loňském roce a propojuje tradiční poctivé řemeslo, úctu k surovině a nejmodernější technologie. „Díky vlastnímu masozávodu, který máme jako jediný maloobchodní řetězec, můžeme zákazníkům nabídnout plnou kontrolu nad kvalitou masa od pečlivého výběru dodavatelů až po distribuci do prodejen,“ vysvětluje Renata Maierl. Výrobky z modletického závodu již získaly řadu ocenění, například Volbu spotřebitelů, a výborně se umisťují v testování renomovaného spotřebitelského časopisu dTest.

Privátní značka K-Jarmark patří mezi nejoblíbenější a zahrnuje přes 130 pečlivě vybraných a poctivých produktů výhradně od českých výrobců, se kterými Kaufland dlouhodobě spolupracuje. Například mléčné produkty, uzeniny, pečivo, hotová jídla nebo i lahůdkové saláty, které najdou zákazníci  v čerstvých pultech. Ocenění získal K-Jarmark Plátkový sýr z Vysočiny , přírodní polotvrdý sýr, který obsahuje 49 % sušiny a vyniká výraznou a svěží chutí. Jedná se o sýr s nízkým obsahem laktózy. Oceněna byla i tradiční česká rajská omáčka „jako od babičky“ s kvalitním předním hovězím – K-Jarmark Hovězí maso s rajskou omáčkou a kolínky. Omáčka má sytou rajčatovou chuť, příjemně ochucenou bobkovým listem, skořicí a dalším kořením a její jemná ale hustá konzistence dokonale spojí maso a přílohu.

Další produkty privátní značky K-Jarmark ocenily ti nepřísnější kritici, děti. V unikátní kategorii „Dětská chuťovka“ bodovaly K-Jarmark Honzovy buchty s tvarohovou a makovou náplní, které obsahují 45 % náplně. Tvarohovou náplň tvoří ze 70 % český tvaroh, a těsto má nadýchanou a vláčnou konzistenci. Buchty neobsahují žádná barviva.

Ocenění „Česká chuťovka“ uděluje každoročně na podzim komise nezávislých odborníků disponujících vysokým kreditem. Odbornými garanty soutěže, kteří zabezpečují její regulérnost, je renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze spolu s VOŠ, Gymnáziem, SPŠ a SOŠ (Podskalská), kde se výrobky také testují pod odbornou patronací prof. Dr. RNDr. Pavla Matějky, rektora VŠCHT. Všechny soutěžní artikly musí být vyrobeny v České republice. Hodnotícími parametry jsou především chuť, vzhled a konzistence výrobků.

Zdroj a foto: Kaufland