Na vlně úspěchu – MORIS design si připlul pro další zlato

První místo v nové kategorii Retail koncept v prestižní soutěži IMC Czech Awards vyhrál koncept prodejen Super zoo. Pro cestu si MORIS design zvolil originální prostředek. Ke klubu Jazz Dock, kde probíhalo slavnostní předání cen, připlul vítězný tým na vlastní lodi.

O vítězném konceptu

Zlato si MORIS design vysloužil za redesign prodejen Super zoo. Nový koncept založený na emocích a funkčnosti pracuje se zákaznickým zážitkem a edukativními prvky, které zjednodušují orientaci na prodejně. Tím odpadne stres z chaosu v prodejně a zákazník může veškerou pozornost věnovat výběru zboží. Jeho příjemné pocity navíc znásobí zábavné prvky, které celou zákaznickou cestu protkávají. Jedná se například o chill out zónu s medúzami či tzv. útulkový strom s informacemi o charitativních sbírkách. Expozice s živými zvířaty jsou doplněny o emoční grafiku, která zákazníkům připomíná, aby svým mazlíčkům koupili něco na zub.

Úspěch konceptu v číslech

Nový koncept prodejen zásadně přispěl k celkové změně vnímání značky. Jeho úspěšnost potvrzuje i fakt, že díky rebrandingu tržby Super zoo meziročně vzrostly o 27 %. Tento koncept totiž vyvolává v zákazníkovi silné emoce, které následně dokáže konvertovat do nákupu. S tím souvisí i průměrná hodnota nákupu, která se v rebrandovaných prodejnách zvedla o 10,5 % oproti prodejnám se starým designem. Obrat v prodejnách s novým designem dosahuje významně vyšších nárůstů prodejů než v prodejnách se starým designem. V roce 2021 se průměrný rozdíl v měsíčním obratu pohyboval kolem 34,5 %. Díky prvkům podporujících zážitek z nákupu stouplo rovněž povědomí o značce. Podpořená znalost značky pak stoupla z 55 % na 82 %.

Psí salon i podpora ekologie

Heslo „protože zvířátka milujeme“, které zákazník najde v každé prodejně, ho také přesvědčí, že je na tom správném místě pro milovníky zvířat. To, že značce na zvířátkách záleží, dosvědčují i postupně přidávané nové koncepty pro nadstandardní služby. Psí salon vznikl v návaznosti na koncept prodejen a mazlíčkům dopřává stejnou péči jako pánům v oblíbených „barber shopech“. Salon včetně čekací zóny plynule navazuje na koncept prodejen, aniž by design narušil.

Prodejnu na Zličíně zas doplnila služba Nasyptesi. Jedná se o nový stojan s násypníky na psí a kočičí granule, kde si zákazník může požadované množství odsypat do kyblíku. Ten lze používat opakovaně, čímž se snižuje množství potřebného obalového materiálu. Díky tomuto systému navíc granule vydrží déle čerstvé.

MORIS design je předním odborníkem na in-store design. Navrhuje a realizuje prodejny, showroomy, kancelářské prostory a další komerční interiéry. Ve svém oboru se proslavila rebrandingem prodejen Teta drogerie, Sportisimo, O2 či Super zoo. Za své koncepty firma získala již přes 70 tuzemských i světových ocenění.