Kdo je v Česku nejoblíbenějším hercem a maskotem v reklamě?

Soutěž o nejlepšího herce či herečku v reklamě probíhá v rámci reprezentativního výzkumu společností Nielsen Admosphere, Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace a Českého národního panelu. Letos se její vyhlášení stane součástí galavečera Effie Awards 2021, který se uskuteční už tuto středu, 24. listopadu 2021. A to není jediná novinka: tento rok poprvé se kromě herců vyhlašují i nejoblíbenější reklamní maskoti! Který z nich nejvíce zaujal naše respondenty? Známe finalisty!

V rámci soutěže Effie Awards, která se pravidelně pořádá po celém světě, se u nás každoročně vyhlašují ty nejlepší počiny v reklamě podle doložených výsledků. Její zajímavou součástí je letos také sekce Nejoblíbenější herec a herečka v reklamě, která se vyhlašuje na základě robustního reprezentativního online výzkumu realizovaného agenturou Nielsen Admosphere a Českým národním panelem. V letošním ročníku soutěže hodnotili respondenti herce a herečky v jejich premiérových reklamách vysílaných v období září 2020 – srpen 2021. A kdo si nakonec převezme cenu pro vítěze? Nebudeme předbíhat, vše se dozvíme na galavečeru Effie, ale můžeme prozradit, že to bude někdo z pětice finalistů: Václav Vašák, Tomáš Měcháček, Václav Neckář, Ivan Trojan nebo Tomáš Jeřábek.

V období od minulého září do letošního srpna bylo na českých televizních stanicích k vidění celkem 195 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo celkem 97 osobností.

Nejsou to ale jen herci, kdo výrazným způsobem reprezentuje značky a firmy v mediálním prostoru. Zapomínat nemůžeme ani na maskoty, kteří budou mít tento rok v rámci Effie Awards také svoji kategorii. Finalisty za období září 2020 – srpen 2021 jsou postavičky z reklam firem Sazka, Kinder, Madeta, Paralen a Whiskas. Takových reklam bylo v této době k vidění 202, maskotů se v televizních
spotech objevilo celkem 80.

Prozradit také můžeme, že navzdory žebříčku oblíbenosti to byl v období září 2020 – srpen 2021 zelený maskot Alzák, jehož mateřská firma Alza v médiích inzerovala nejvíce: prostor, který obsadila, měl hodnotu 527 milionů korun (vyjádřeno v ceníkových cenách).

Unikátní výzkum o oblíbenosti herců a maskotů realizovaly společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace na základě 8 tisíc online dotazníků od respondentů z reprezentativní populace Českého národního panelu starší 15 let. Takto velký počet zúčastněných přináší mimořádně zajímavý a přesný obraz toho, jaké herci, herečky a maskoti v reklamě reálně mají diváci nejraději. Respondenti hodnotili herce i maskoty v premiérových reklamách daného roku.

Organizátoři soutěže kreativity v reklamě, Effie Awards přivítají ty nejúspěšnější reklamní tvůrce a zadavatele na slavnostním galavečeru již 24. listopadu 2021 v prostorách pražského studia CNN Prima News.

 

Zdroj: Nielsen Admosphere, foto: Nielsen Admosphere, Air bank