Kaufland oceněn za snahu o společenskou odpovědnost a udržitelnost

614 zobrazení

Šetrnost vůči životnímu prostředí, respekt k potřebám společnosti, péče o zákazníky i zaměstnance. To jsou pro Kaufland zcela zásadní hodnoty. Důkazem toho je aktuální umístění v anketě TOP Odpovědná firma 2020, v níž se přední český řetězec dostal mezi 25 nejúspěšnějších společností. „Společenská odpovědnost a trvale udržitelný sortiment jsou pro Kaufland prioritami. Letošní rok je sice speciální, museli jsme zavést řadu nečekaných opatření, ale pandemie covid-19 v mnohých tématech naše aktivity jen posílila,“ řekla tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Společnost Kaufland se snaží nabízet takové zboží, jehož produkce nevede ke klimatickým změnám, devastaci přírody, ztrátě rozmanitosti či úbytku přírodních zdrojů. Podporuje ekologické zemědělství za férových podmínek. Dlouhodobě spolupracuje s neziskovou organizací Fairtrade, jejíž certifikáty garantují morální přístup v oblasti práce, lidských práv i ochrany přírody. Letos v červenci začala nabízet fairtradové růže. Zaměstnanci prodejen navíc nosí pracovní oblečení pocházející z udržitelné produkce.

nEKOnečný sáček

Kaufland zavádí taková opatření, která důsledně přispívají k ochraně životního prostředí. Mezi ně patří využívání energeticky nenáročných technologií, plánování nových prodejen a přestaveb vždy s ohledem na životní prostředí, logistické procesy nezatěžující klima, nebo třeba snaha o co nejmenší produkci odpadu. V dubnu byla otevřena nová prodejna v Rakovníku, která jako první v České republice zužitkovává dešťovou vodu, čímž šetří vodu pitnou. Budova je vytápěna pouze odpadním teplem z chladících boxů. Díky tomu se podařilo snížit její energetickou náročnost o třicet procent.

Jedním z posledních úspěšných ekologických projektů je nEKOnečné víčko. „Z jogurtů privátních značek jsme odstranili plastová víčka, čímž snižujeme spotřebu plastů a jen u produktů K-Jarmark tímto opatřením ročně ušetříme až 9 tun plastu. Takzvané nEKOnečné víčko slouží k opakovanému použití pro kelímky o průměru 9,5 cm,“ přiblížila Renata Maierl.

Samozřejmostí je v Kauflandu podpora osamělých či handicapovaných dětí, či sociálně slabších rodin. Dlouhodobě spolupracuje s potravinovými bankami. Od roku 2013 podporuje Centrum Paraple, které pomáhá lidem ochrnutým po poškození míchy. Rovněž přispívá organizaci Helppes na výcvik asistenčních psů. Je také generálním partnerem neziskové organizace Loono vzdělávající veřejnost v oblasti prevence kardiovaskulárních a onkologických onemocnění. „V pondělí odstartovala v prodejnách Kauflandu tradiční vánoční sbírka. I tentokrát výtěžek podpoří Světlušku, veřejnou sbírku Nadačního fondu Českého rozhlasu, která pomáhá zrakově postiženým po celé České republice,“ doplnila Maierl.

Na podzim se stal Kaufland partnerem českého hokeje a plánuje dlouhodobě podporovat národní tým mužů i nejvyšší hokejovou soutěž, ale také mládežnické projekty, univerzitní hokej, ženský hokej nebo slavnostní události jako Zlatá hokejka. Ambasadorem společnosti Kaufland v rámci tohoto nového hokejového partnerství je Jaromír Jágr.

Velmi oblíbenými se v Kauflandu staly komunitní zahrady, kde mohou zájemci bezplatně pěstovat bylinky, ovoce, zeleninu, ale i sousedské vztahy. „Umístění v žebříčku TOP Odpovědná firma 2020 potvrzuje, že naše strategie a projekty sledují aktuální trendy i společenské potřeby a že jdeme správnou cestou,“ dodala tisková mluvčí Kauflandu.

Zdroj a foto: Kaufland