Jaká videa sledují Češi na internetu?
Video na internetu sleduje alespoň někdy 98 % aktivní internetové populace ČR starší 15 let. Obliba video obsahu sledovaného online se však podstatně liší v závislosti na věku konzumenta.
Internetová populace ČR nejčastěji sleduje vtipná videa (v 38% případů), těsně následovaná seriály a filmy (po 37%). Až s velkým odstupem lidé sledují zpravodajská videa nebo hudební klipy (po 33%).
Tento výzkum segmentuje internetovou populaci na 4 skupiny podle věku respondentů:
- Generace Z (mladí lidé ve věku 15-20 let) sleduje nejčastěji hudební klipy (67%) a filmy (62%). V této skupině se jako v jediné vyskytují v popředí autorská videa Youtuberů (55%).
- Generace Millenials (lidé ve věku 21-34 let) sleduje nejčastěji vtipná videa a seriály (po 54%).
- Generace Y (lidé ve věku 35-49 let) sleduje nejčastěji zpravodajská videa (54%), dále pak seriály a filmy (po 29%).
- Baby Boomers a Silent Generation (lidé ve věku 50 let a více) sleduje nejčastěji zpravodajská videa (po 37%). V této skupině se jako v jediné vyskytují v popředí dokumentární filmy a pořady (24%).
Výzkum Video na internetu realizuje společnost Nielsen Admosphere každoročně jako jednu ze svých volně prodejných studií. Letošního ročníku se účastnilo 1207 respondentů z internetové populace starší 15 let.
Zdroj a infografika: Nielsen Admosphere
Foto: pixabay.com