Grilování nabývá na významu

Trend grilování zřejmě v Česku letos předčí všechny rekordy. Situace spojená s pandemií nadepsala otazníky nad letošním cestováním do zahraničí, a tak se zájem stočil na budování domácí, respektive zahradní a balkonové pohody. Trendem je rozpalování grilů, které tvoří středobod rodinných setkání a relaxace. Navíc jde o společenskou událost, kde většinou nemá v ruce kuchařské náčiní žena, ale mistry žehu jsou muži. Což víc, než kdy jindy ocení mámy, které vařily denně dětem kvůli distanční výuce. A na čem si podle hypermarketů Globus Češi pochutnávají nejčastěji?

 

Grilování letos nabude zřejmě na četnosti i významu. Podle průzkumu společnosti Kantar bylo už v roce 2018 grilování nejoblíbenější kratochvílí Čechů daleko před dalšími společenskými událostmi. Jeho role ve společenském životě letos posílí, protože jiné příležitosti ke společenskému vyžití se zatím rýsují jen nejistě. Zpráva výzkumné společnosti Simply5 pro hypermarkety Globus z roku 2019 už tehdy zdůrazňovala, že ideál grilování je především o svobodném a příjemném trávení času s blízkými, kde se všichni dobře nají.

První slunečné dny letošního jara podle hypermarketů Globus potvrdily, že jsou na grilování lidé nadmíru natěšení. „O grily se okamžitě v tu chvíli zvedl mohutný zájem, stejně jako o brikety, dřevěné uhlí nebo nádobí ke grilu,“ říká Aneta Turnovská, mluvčí hypermarketů Globus. Všech jeho patnáct hypermarketů se na letošní letní sezónu připravují širokou nabídkou nejen grilů, ale i zahradního nábytku a dalšího vybavení.

Hoď to na gril

Nákupy ve slunečné dny ale zdaleka nekončí u grilů, cesta zákazníků vedla nezbytně k řeznictví. „Jakmile vysvitne slunce, řezníci musí udělat větší množství klobás, mletých mas na hamburgery i různých plátků v marinádách,“ říká Pavel Holeček, vedoucí patnácti řeznictví hypermarketů Globus, které kvůli prodejům sledují bedlivě počasí. Jakmile se vyčasí, lidé mají v plánu rozpálit grily a v pultech to podle toho musí vypadat. Například bezkonkurenčně nejčastěji grilovanou potravinou, kterou pravidelně má rádo podle průzkumu Kantar 28 procent lidí, jsou klobásky. V Globusu velká poptávka po klobásách dokázala natolik rozvinout nabídku, že na pultu jsou na výběr nejen bílé a tmavé, ale i pikantní, se sýrem, s bylinkami nebo s chřestem. Vedle toho lidé vítají i další možnosti, jako je pljeskavica nebo šašlik.

TOP 5 mas na gril dle řeznictví hypermarketů Globus

1.       Vepřová krkovice

2.       Hovězí hamburgery

3.       Hovězí steaky

4.       Šašlik, Pljeskavica

5.       Jehněčí maso

Nejčastějším grilovaným masem je kuřecí plátek následován vepřovou krkovicí, z hovězího si pak zákazníci oblíbili zejména hamburgery. „Ty jsou na vzestupu několik let v řadě. Prakticky z nuly se dostávají výrazně do popředí. Naše hamburgery jsou vyrobeny z čerstvého hovězího masa s naší směsí koření soli a bylinek,“ potvrzuje Pavel Holeček. V závěsu za masem jsou přílohy na gril, tedy zelenina jako kukuřice, cibule, lilek, cuketa. Ze sýrů vyhrává „na celé čáře“ hermelín upravený na gril. Uprostřed obliby jsou pak ryby a mořské plody, tedy nejčastěji pstruh, candát a krevety. Grilování se nezříkají ani vegani a vegetariáni. „Oddělení Zdravý svět nabízí alternativy mas na gril, což je velký hit posledních let,“ uzavřela Aneta Turnovská za Globus.

 

Další hity na gril (dle prodejů hypermarketů Globus od května – září):

 1.       Vegetariánské alternativy masa (rostlinné burgery, karbanátky atp.)

2.       Cukety

3.       Kukuřice cukrové, klas

4.       Hermelíny

5.       Kukuřice předvařené, klasy

6.       Lilek

Zdroj a foto: Globus

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010