E-shopy opět budou vyžadovat předplatby

176 zobrazení

Platba při nákupu předem, omezování hotovosti. Ale také snaha e-shopů upozadit dobírku. Letošní vánoční sezona se díky koronaviru ponese v duchu výrazných změn v platebních metodách, které budou online hráči preferovat. Potřeba e-shopů dostat peníze co nejrychleji v protikladu s ochotou zákazníků často platit až po rozbalení zboží bude nahrávat odložené platbě. MALL Pay, jeden z největších fintechů, které ji nabízí, proto očekává až třetinový růst. Ten se projevuje už nyní – jen za posledních 6 měsíců zdvojnásobil počet zapojených partnerů, kterých nyní nabízí přes sto.

Závěr roku a vánoční sezona tradičně generují asi třetinu obratu celé české e-commerce. Letos by však celkové obraty mohly vyhoupnout ještě výše nad očekávaných 62 miliard korun – tedy pokud se i tentokrát bude opakovat scénář, který do e-commerce na jaře přinesla koronavirovou krize. Ten má kvůli aktuálním omezením potenciál přivést do online nové cílové skupiny, které jsou jindy věrné spíše kamenným obchodům. Pro e-shopy však nebude jednoduché tuto příležitost využít. Na jedné straně budou muset skloubit co nejvíce prozákaznický přístup, který lidé vyžadují při nákupu vánočních dárků, na druhé straně ohlídat vlastní cash-flow a bezpečnost. E-shopy tak opět začnou preferovat platbu předem a omezovat dobírku, která je však pro většinu zákazníků stále nejdůležitější platební metodou.

Ke slovu se díky tomu opět dostává odložená platba, která oba tyto protichůdné požadavky (tedy platbu pro e-shop ihned, pro zákazníka později) dokáže splnit. MALL Pay očekává, že zájem o ni vzroste meziročně o 40 % a do konce roku ji poprvé využijí desítky tisíc nových zákazníků. Jejich počet se zvyšuje i přímo úměrně dostupnosti odložené platby. Počet e-shopů, které ji implementují, totiž raketově roste. Jen v případě MALL Pay se jejich počet za posledních 6 měsíců více než zdvojnásobil. V současné době platbu MALL Pay využívá přes sto e-shopů a online plateb, nově například CZC.cz, UGO, Lihovar Žufánek, TESLA, Patro.cz nebo Books.cz. Další desítky e-shopů se pak připravují na onboarding. Výrazným posunem je pak zavedení nových produktů, jako je třeba skipovací platební karta, která umožní odložit platbu na kterémkoli e-shopu.

Už loňský rok se prokázal potenciál odložené platby, letos bude znásobený ještě podporou samotných e-shopů, pro které se stává v nastávajícím období nejstrategičtějším platebním nástrojem. Právě obavy z nevyzvednutých objednávek placených na dobírku, které jim nejen zadržují peníze, ale ještě za ně musí doplácet, jsou pro jednotlivé provozovatele nejsilnějším impulsem,” uvádí Adam Kolesa, CEO MALL Pay. “E-shopy si zároveň vyzkoušely, že ne každý zákazník je ochoten přistoupit na platbu při objednání a hledají proto cesty, jak tyto zákazníky v nejdůležitějším období roku neztratit a zůstat konkurenceschopní vůči největším hráčům.”

Zdroj a foto: MALL Group