8 z 10 Čechů nikdy neslyšelo pojem Internet věcí

Laická veřejnost téměř nemá povědomí o Internetu věcí a jeho využití. Ze společného výzkumu Nielsen Admosphere a Českých Radiokomunikací (ČRa) vyplynulo, že téměř 83 % dotazovaných odpovědělo, že pojem Internet věcí neznají. Obecně lze říci, že Češi očekávají od Internetu věcí zlepšení životní úrovně, především díky tomu, že se v budoucnosti budou i ty nejobyčejnější věci transformovat na tzv. „smart“. 

Přestože pojem Internet věcí aktuálně silně rezonuje v IT a tech komunitě, pro laickou veřejnost je stále neznámý. 83 % dotázaných v průzkumu společnosti Nielsen Admosphere uvedlo, že si nedokáže pod pojmem Internet věcí nic představit.

Zajímavostí je, že téměř každý čtvrtý Čech má obavy o budoucnost lidské civilizace (39 % dotazovaných). Téměř polovina respondentů si od Internetu věcí slibuje zlepšení produktů a služeb.

Pozitivněji smýšlející Češi vkládají velká očekávání do věcí z kategorie chytrých domácností (60 %), chytrých automobilů (59 %) a tzv. „wearables“ – nositelných zařízení (39 %).

Z161883_CRa_Plakat_A4_Infografika_Internet-veci_preview-643x909

Již dříve jsme psali, jak technologie Internet věcí pomáhá v retailu.

 

Zdroj: Nielsen Admosphere

Foto: mobilmania.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010