V FMCG je pořád co vymýšlet

Oblast FMCG je dnes stále turbulentnější, a kdo chce mít úspěch na trhu, musí přicházet s novými věcmi. Místo prodeje se stalo bojištěm o zákazníka více než kdy dříve. Značky a produkty proto hledají nové cesty jak na sebe upozornit. Nejde už jen o cenu, výraznou komunikaci, poskytnuté výhody a snahu o zážitek při nakupování. Jde tu o co možná nejefektivnější propojení dvou zdánlivě rozdílných světů. Toho virtuálního v našich počítačích, tabletech a mobilech a toho reálného, ve kterém tlačíme nákupní košík uličkami hypermarketů.

S novým řešením této výzvy přichází portál svetochutnavek.cz, který propojuje online svět se službami POS Media Services. Aktuální nabídka se skládá ze dvou základních marketingových balíčků pro značky a produkty, které mají název iPromo. Oba jsou nyní součástí ochutnávek v hypermarketech.

iPromo-kupon obsahuje aktivační promo kupon, který je ke stažení na webu, a to jak pro vytištění, tak stažení do mobilu.  Kupon opravňuje k získání výhod při návštěvě ochutnávky.  Součástí kuponu, který přivádí lidi na ochutnávku, kde získají přímou zkušenost s výrobkem, předchází ale několik kroků.

Jde o komunikaci produktu na Facebooku, postování pozvánek na akce se širokým zásahem a rozesílání cílených informací v newsletteru registrovaným uživatelům. Ti si mohou nejbližší ochutnávku, kde kupon lze uplatnit, vyhledat v kalendáři také přímo na webu.  Lidé tak přicházejí na místo prodeje již se základními informacemi a motivací k zakoupení produktů.

Jarní akce ukázaly, že jde o silný marketingový nástroj s budoucností. V prvních akcích ho využily značky Bel sýry, Bohemia sekt, Metsa, McCarter nebo Staropramen. A výsledky? Více než dobré! Komunikace na Facebooku oslovila týdně průměrně více než 20 000 uživatelů, z nichž si 3000 týdně vyhledalo v kalendáři svou akci a stáhlo promo kupon.

iPromo je druhý balíček, který už ve svém základu obsahuje výše uvedené, ale je doplněn o společnou komunikaci portálu svetochutnavek.cz s portálem kupi.cz ze skupiny Seznam. Tím se dále rozšiřuje zásah před vlastní ochutnávkovou tour o regionálně a zájmově cílenou komunikaci na registrované uživatelky a uživatele portálu. Ta využívá bannery v online letácích řetězců, v sekci hypermarkety na portálu a komerční sdělení zasílané mailem. Zásah se tak na týdenní bázi, před vlastní akcí, vyšplhá průměrně až k hodnotě 100 000 uživatelů.

Osvědčilo se také propojení balíčků se spotřebitelskými soutěžemi, mechanikami typu třetí zakoupený výrobek zdarma a získáváním dárků od hostesek. Jak se zdá ochutnávky postupně získávají vlastní, moderní online nástroj, který mohou marketéři kombinovat do co nejlepší synergie s ostatní komunikací. Vypadá to také, že POS Media Czech Republic postupně naplňuje misi skupiny HQ jejíž je součástí: „nabízet značkám a obchodníkům inteligentní marketingová řešení ovlivňující nákupní chování“.

-redakce-

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010