Tendr Klasy si vysoutěžily za 298 milionů čtyři agentury

Státní tendr za 298 milionů korun na dvouletou propagaci kvalitních českých potravin si vysoutěžily čtyři firmy, z nichž každá uspěla v jedné části výběrového řízení. Komise vybírala z 34 nabídek od 18 agentur.

Vladimíra Nováková, mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF), pro ČTK uvedla, že konkrétní částky, které agentury nabídly, nemůže poskytnout.

Celý tendr se skládal ze čtyř samostatných částí.

Podle zadávací dokumentace byla nejdražší její strategická, kreativní a PR část s očekávanou hodnotou 128 milionů Kč. Z devíti předložených nabídek vyhrála agentura McCann-Erickson Prague.

Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a další propagační akce, a ve které soutěžilo také devět firem, byla od SZIF naceněna na 88 milionů Kč. Vítězem se stala společnost  1 Year&More production.  Podle sdělení Novákové, firma vyhrála díky nadstandardní úrovni „scénáře“ propagačních akcí i ochutnávkové podpory.

Mediální část, zaměřující se na mediální strategii a plán, návrh mediálního nákupu a vyhodnocení komunikace, byla předem vyčíslena na tři miliony korun. Mezi sedmi firmami vyhrála agentura Knowlimits.

Zájem o expoziční část mělo devět firem a SZIF si tuto část tendru cenil na dvacet milionů korun. Vítězem této části se stala společnost AL – Systém Expo.

Smlouvy se třemi vítězi, mimo společnost McCann-Erickson Prague, jsou již podepsané.

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázelo několik komplikací. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil v prosinci 2014, neboť podle jeho názoru účel smlouvy již nešlo naplnit. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů Kč vypsanou v srpnu 2013, kterou původně vyhrály společnosti McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency, zrušil pro změnu antimonopolní úřad a nového vítěze se již fondu vybrat nepodařilo. Navíc reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství byly v minulosti dlouhodobě kritizovány a napadány, například od Nejvyššího kontrolního úřadu.

 

Zdroj: čtk, mediaguru.cz

Foto: zemedelec.cz

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010