Rozhovor měsíce – Vojtěch Kubricht

Pro náš další rozhovor měsíce jsme tentokrát oslovili pana Vojtěcha Kubrichta, který ve společnosti Nestlé Česko s.r.o. zastává pozici CCSD Channel Development Specialist Retail CZ. Hovořili jsme o POS realizacích společnosti Nestlé za poslední měsíce v odborné soutěži našeho portálu, především o té vítězné za celý rok 2017. Zaměřili jsme se také na retailové trendy a na důležitost získaných mezioborových zkušeností.

Ve společnosti Nestlé zastáváte, pane Kubrichte, pozici CCSD Channel Development Specialist Retail CZ. Co by si naši čtenáři měli za tímto názvem pozice představit konkrétně?

Rád vysvětlím. Naším úkolem je rozvíjet jednotlivé prodejní kanály. Společně s týmem spojujeme sales a marketing. Například marketing naplánuje kampaň na Margot, která se bude konat v září. Brand manager připraví hlavní téma a komunikaci (v televizi, na internetu, na citylightech, …) Na nás v týmu je, abychom tuto kampaň přetavili do reality a podpořili prodej. Cílíme na naše nakupující u regálu nebo druhotnými vystaveními. S mojí prací se tedy setkáte přímo v místě prodeje, když jdete nakupovat.

Společnost Nestlé má ve svém portfoliu v České republice široké portfolio značek od bonbónů, cereálií, čokolád, kávy, kojenecké výživy, nápojů, zmrzlin až po pět značek krmiv, což je skutečně široký záběr. Jaké portfolio značek máte na starosti právě Vy?

Máte pravdu, portfolio máme opravdu široké. Já mám na starosti pro mne tu nejzajímavější část, a to cukrovinky. Spadají sem čokoládové tyčinky v čele s Margot, tabulkové čokolády Orion a Studentská pečeť (musím však také zmínit vynikající Ateliér – příchuť Americká brusinka s oříšky je za mne TOP), bonboniéry (např. Modré z nebe), Lentilky nebo sezónní sortiment na vánoce i velikonoce.  V neposlední řadě do cukrovinek patří také bonbony, kde tvoříme realizace především pro JOJO a Hašlerky.

Vaše POS In-store realizace END CAP ORION vyhrála v soutěži našeho odborného portálu nejen realizaci měsíce prosince, ale také i realizaci celého roku 2017. Navíc s nejvyšším bodovým hodnocením v historii celé soutěže. Jak vznikala celá kampaň a jak moc se lišila finální verze od prvního nápadu?

Kampaň byla zaměřena na podporu našich prémiových tabulkových čokolád Orion 68 % v předvánočním období. Společně s agenturou Authentica jsme se snažili přenést vysokou kvalitu a prémiovost do kartonového řešení, které bude atraktivní pro nakupujícího a zároveň bude vhodně reprezentovat naše prémiové čokolády. Na začátku jsme vycházeli z několika konceptů a postupně jsme se dopracovali k finálnímu vzhledu tak, jak jste ho mohli vidět v obchodech. Neměli jsme mnoho času, takže neuběhl ani měsíc od prvního zadání do samotné instalace v obchodech.

V naší měsíční retailové soutěži pravidelně bodujete, například v minulém roce s Regálovým obrazem JoJo, naposledy letos v březnu s realizací End cap Margot Exotic, která pro změnu získala historicky největší náskok před druhou soutěžní realizací tohoto měsíce. Co je pro Vás při návrhu POS realizace nejdůležitější a na co se u nich nejvíce zaměřujete?

Regálové okno pro JOJO byla ještě práce mého předchůdce Jakuba Krupičky. Značka Margot je skvělá, je u ní dostatek prostoru právě pro atypické a zajímavé realizace. Snažil jsem se přenést kousek exotiky i do in-storu a vytrhnout tak nakupující z jejich autopilota mezi regály. Obecně se zaměřuji na to, abych podpořil hlavní myšlenku kampaně nebo brandu nápaditým in-store řešením, které však dokáže zaujmout spotřebitele i bez předchozí znalosti kampaně.

Na minulé akci našeho portálu s názvem Shopper Marketing Breakfast proběhlo předání hlavní ceny našeho portálu – skleněného poháru – pro vítěznou TOP In-store realizaci za rok 2017. Jak vnímáte toto ocenění?

Z tohoto ocenění jsem měl velikou radost. O to větší, že v době realizace jsem byl na své pozici teprve půl roku. Jsem velice soutěživý, takže doufám, že další vítězné realizace ještě uvidíte. Obecně si však myslím, že vaše soutěž Top in-store realizace si ještě buduje své postavení na českém trhu a kvalitní přihlášené realizace budou přibývat.

Co Vás za poslední rok oslovilo v místě prodeje? V zahraničí a u nás?

Pokud zůstanu v ČR, tak musím zmínit vítězné vystavení Jägermeister z POPAI Awards 2017. Takto do detailu propracované vystavení je za mne opravdu skvěle odvedená práce. Ze zahraničí jsou ohromující americké megalomanské in-store řešení, která zde však kvůli restrikcím ze strany retailerů netvoříme. Skvělou práci odvádí také KitKat v Thajsku a Číně. Přicházejí s nápaditými řešeními, která nejsou pouze promoční, ale zaměřují se na trvalá řešení i na menších obchodech.

Jaké trendy v místě prodeje fungující nyní v zahraničí se podle Vás v blízké budoucnosti dostanou i na český trh?

Boj o zákazníka se stále stupňuje, pokud však budu mluvit za cukrovinky, tak nemám pocit, že bychom byli pozadu za zbytkem světa. Probíhající customizace je u cukrovinek obtížnější, dobře se jí však chytla před léty Coca-Cola a nyní Airwaves s křestními jmény na produktech. Obecně jde ale o neustálé zjednodušování nákupu pro spotřebitele, jeho snazší orientaci v obchodě a zvyšování atraktivity prodejního místa.

Na jaké novinky se mohou zákazníci Vašich značek těšit ještě v tomto roce?

Novinek bude více, avšak osobně mne nejvíce zaujala tabulková čokoláda, kterou již brzy také budete mít možnost ochutnat. Když jsem byl malý, babička mi pekla buchtu, která se skládala ze světlého korpusu, na kterém byla silná vrstva malinového krému a na vrchu tmavá čokoláda. Vždycky byla moje nejoblíbenější. Když jsem ochutnal tuto novinku, okamžitě se mi spojila s dávnou nejoblíbenější chutí, a nyní již netrpělivě čekám na dodávku dalších vzorků. Máte se na co těšit.

Před pár lety jste, pane Kubrichte, na čas pracoval v londýnské restauraci, která se stále může pyšnit michelinskou hvězdou. Je výborné mít mezioborové zkušenosti a informační přesah. Co Vám tato zajímavá zkušenost nejvíce přinesla a využíváte něco z ní i v současné pozici?   

Pokud budu upřímný, tak to tenkrát byl křest ohněm, který však zpětně hodnotím velice pozitivně. Chtěl jsem pracovat v zahraničí, ale na Work and travel v USA již bylo tou dobou pozdě. Londýn byl v tu dobu ještě atraktivní destinací, tak jsme tam společně s kamarádem vyrazili. Odeslali jsme tenkrát hodně emailů s žádostí o práci do různých gastro podniků. Pozvali mne na trial do vámi zmiňované restaurace – Kai Mayfair a nějakým zázrakem mě i vybrali. (Předtím jsem v gastru nikdy nepracoval). Na 4 hodinovém trialu jsem poprvé v životě držel tác a dodnes jsem nezapomněl, jak mi všechny sklenice na víno cinkaly, když jsem si je musel na zkoušku narovnat na tác a obejít s nimi restauraci. Standardy servisu byly opravdu vysoko, však také lepší večeře pro dva stála přibližně jeden průměrný měsíční český plat. Dvě slova jsem následně opravdu nesnášel, a to „faster“ a „properly“.

Bylo to náročné, ale naučilo mne to, že když má člověk vůli, nevzdá se a věnuje úsilí určité aktivitě, je schopný učit se rychle a dosahovat svých cílů. To si myslím, že je mi přesahem i do dnešních dnů, v jakékoliv oblasti.

Na Vašem profilu na LinkedInu máte citát, který řekl Mahatma Gandhí: „Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever.“ Co pro Vás tento citát znamená?

Souvisí to trochu i s předchozí odpovědí. Žijeme poměrně krátce a je důležité užívat si život právě teď, ne za týden, měsíc nebo rok. Každý den máme příležitost někoho potěšit, říct naším blízkým, že je máme rádi, naučit se nové věci nebo něco dokázat. Na druhou stranu je důležité se nezastavit a pořád se rozvíjet dál a hledat cesty, jak být lepší. To je i jedním z důvodů, proč od září budu čerpat roční volno a získávat nové vědomosti a zkušenosti v Šanghaji.

 

 

Děkuji Vám, pane Kubrichte, za rozhovor. Vaší společnosti přeji úspěšný celý zbytek roku 2018 a Vám osobně zajímavé asijské podněty a inspirace.

Za redakci se ptal Miroslav Oupic

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010