Rozhovor měsíce – Eva Pažoutová a Michaela Formánková

Tento rozhovor je poprvé koncipován jako dvojrozhovor. Oslovili jsme v něm paní Evu Pažoutovou, která zastává pozici Marketing Manager ve společnosti Authentica a Account Managera ze společnosti atta creative, paní Michaelu Formánkovou. Spolu jsme hovořili především o realizaci 4 paletový ostrov JOJO, která vyhrála v naší odborné soutěži TOP In-store realizace měsíce června. Ale také jsme se v rozhovoru dostali k retailovým novinkám, například k využívání virtuální reality na místě prodeje. 

Dobrý den paní Pažoutová a paní Formánková. Hned na začátku našeho dvojrozhovoru bych se chtěl zeptat na Vaši realizaci 4 paletový ostrov JOJO, která vyhrála na našem portálu červnové kolo odborné soutěže TOP In-store realizace měsíce. Jaký byl první podnět na tuto kampaň?

Michaela Formánková: Společnost Nestlé nás oslovila se zadáním na kreativní návrh 4 paletového vystavení pro značku JOJO. Hlavní důraz byl kladen na dominantní středový prvek.

Již na počátku bylo jasné, že papoušek ARA bude zobrazen v nadživotní velikosti. Bude to prvek, který v rámci vystavení spotřebitele na první pohled zaujme a upoutá jeho pozornost. Představuje spojení mezi in-storem a další, především televizní komunikací. Vytrhne ho z jeho nákupní rutiny na prodejně. Důležité bylo také zobrazení produktu a jeho vnímání spotřebiteli.

Produkty byly vystaveny ve sběrných koších a jednotlivé přepážky mezi produkty byly inspirovány barevností a tvarem loga JOJO.

Dá se tedy říci, že tato realizace poutala pozornost dětí, tedy, že v reálném prostředí prodejny splnila svůj účel.

MF: Cílem vystavení bylo propojení s produktem – maximální velikost samotného produktu a papouška ARA, kterého zákazník mohl vidět v televizi.

Realizace na prodejně vynikla především svojí barevností v kontrastu s okolní prodejní plochou – sytě žlutá, hravé barvy červená a modrá, dále logo JOJO. To vše dává šanci na upoutání pozornosti spotřebitele a dává podnět k nákupu produktu.

Uvedla jste, že oproti tomu prvotnímu návrhu byly určité korektury. Čeho se především týkaly a byly od klienta nebo spíše tzv. in-house?

MF: Od prvotního návrhu jsme řešili jen drobné korektury, jednalo se hlavně o barevné vlny v rámci logomanuálu či umístění jednotlivých elementů u paletové ohrádky.

V rámci výroby bylo nutné řešit uchycení sáčku uprostřed a také umístění papouška, aby celková realizace byla nezaměnitelná. Výsledná podoba se od návrhu odklonila jen minimálně.

Důraz byl kladen také na maximální výšku vystavení a také na výšku ohrádky. Aby nevznikla bariéra pro odběr zboží, byla výška stanovena na 60 cm.

Je možné, že motiv papouška použijete pro klienta i do budoucna?

MF: Zda motiv papouška ARA využijeme i v dalších návrzích bude záležet na zadání klienta a jeho další podpoře v rámci POS materiálů.

V tuto chvíli je motiv využit i v rámci regálového okna na prodejně Globus Černý Most.

Dá se říci, že tato vítězná kampaň je v něčem jiná než ostatní kampaně, které pro klienty děláte?

MF: Všechny kampaně, které připravujeme od grafického návrhu až po výrobu se snažíme navrhnout tak, aby upoutaly pozornost a zaujaly zákazníka na prodejně.

Samozřejmě každý produkt je jiný a s tím souvisí i rozdílná komunikace v rámci POS materiálů.

Eva Pažoutová: Já bych k tomu dodala, že u výrobku, který je velmi dobře známý, pracujeme s přirozenou spontánní reakcí konzumentů. Je to prostě barevné, veselé a líbivé. Zákazník se tedy může snadno a rychle naladit na zvolenou komunikační vlnu.

MF: Velmi dobře nám funguje propojení naší kreativní agentury atta creative a výrobní společnosti Authentica, ve které společně s kolegyní Markétou Skřivánkovou řešíme komunikaci POS materiálů pro společnosti Nestlé. Naši designeři už při prvních návrzích komunikují s produkčním a řeší možnosti výroby. To je hlavní benefit pro naše klienty, kteří nám dodají prvotní návrh, grafiku, klíčový vizuál (v našem případě papouška) a my jim připravíme celý projekt od začátku do konce – od kreativních návrhů přes výrobu včetně samotné instalace v prodejnách.

EP:. Ano, naši designéři mají velké zkušenosti s materiály. Každý nový kus však poctivě vzorujeme. Nevyplácí se totiž podceňovat zdánlivě jednoduché projekty. Celý projekt může mnohdy ztroskotat právě na maličkostech. Proto důsledně dodržujeme nastavené postupy a procesy kontroly kvality.

Co pro vaše klienty připravujete do budoucna? Na co se mohou těšit?

MF: Určitě se zaměříme ještě více na vnímání POS materiálů na prodejně, využití správné komunikace na daného zákazníka.

Našim cílem není připravovat klasické POS materiály, kterých je na prodejnách hodně. V dnešní době zákazníka na prodejně jen máloco zastaví a osloví, protože kolem nás je stále plno informací – nových prvků, nových vjemů – a my se o to více musíme snažit je zaujmout, aby se u vystavení zastavil a nabízený produkt zakoupil. Tyto POS materiály souvisejí i s ochutnávkami, eventy – je stále třeba něco kreativního vymýšlet, dodávat nové prvky, které zákazník nevidí na prodejně i mimo ni každý den.

EP: Já mohu zmínit jako další věc do budoucna oblast, na které už nějakou dobu pracujeme, a tou je virtuální realita. Toto téma jsme otevřeli již na jaře, kdy jsme se účastnili veletrhu Euroshop s velkou 120metrovou expozicí. Sami pro sebe jsme si nechali náš stánek vymodelovat ve virtuální realitě, abychom věděli, jak bude jako celek vypadat, abychom si expozici mohli projít a řekli si: dobře, tady se cítím komfortně, tady máme málo místa, tato část je zajímavá a tady naopak spíše hluchá a je potřeba na ní zapracovat. Využili jsme tuto novou technologii sami pro sebe a teď jdeme o krok dá a chceme virtuální realitu a její výhody našim klientům poskytnout jako přidanou hodnotu k našim službám. Náš core business je in-store design, takže zde vidíme velké pole působnosti, jak klientovi pomoci s výběrem finálního vizuálu a uspořádání, např. když chystá nové vybavení prodejny. Prostě aby si ji mohl sám „osahat a zažít“ dříve, než se pustí do úprav jako je bourání zdí atd.

Nebo si představme například velkou výlohu, ve které chceme co nejlépe vystavit zboží a zajímavě je dekorovat. Zpravidla se pro tyto účely využívá 3D vizualizace, ale VR vám dá o hodně víc. Přímou interakci s okolním prostředím, rychlou flexibilitu a variabilitu. Přitom ve VR pracujeme již nejen s konkrétními tvary, ale i různými texturami a fyzikálními vlastnostmi předmětů. Snaha o co nejvěrnější obraz je tedy maximální. Klient se může obejít bez nákladného vzorování a ušetří čas, protože metoda pokus-omyl je nejen velmi nákladná, ale i časově náročná. Takže bych řekla, že jsme stále otevření novým cestám, které se snažíme co nejrychleji přetavit v benefit pro naše klienty.

Na vašich pozicích je jistě také plno stresových situací. Jakým způsobem relaxujete a nabíráte novou energii?

MF: Moje práce je zároveň i můj relax. Díky práci a eventům/ road show, které organizujeme pro naše klienty strávím hodně času mimo kancelář, v příjemném prostředí. Nyní v rámci road show Spartan Race trávím léto po českých i slovenských horách. A to je to, co mě nabíjí.

EP: Nejlepší relaxace je pro mne sport, horské kolo a kopce tak akorát 😊

 

Děkuji vám, paní Pažoutová a paní Formánková za tento dvojrozhovor a přeji vám, vaším společnostem a všem vašim klientům úspěšný celý zbytek roku 2017.

Za redakci se ptal Miroslav Oupic

 

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010