V e-shopech nakupují nejčastěji muži během pracovní doby

Nákupům na internetu stále vévodí muži. Je to částečně dáno tím, že
se neradi prodírají mezi regály a ostatními lidmi. Na e-shopu mohou
nakoupit kdykoli a odkudkoli, z pohodlí svého domova, během dovolené
nebo z práce. Současně jim on-line nákupy umožňují okamžité porovnání
cen, hodnotících kritérií či referenci. Muži kupují především
elektroniku, nářadí, ale i oblečení. Ženy při nákupech potřebují zboží
vidět a „osahat“ si jej. Navíc u starších generací mají ženy z internetu
jistou obavu a přenechávají tyto záležitosti mužům.

S rostoucí penetrací internetu, který se stává součástí všedního dne,
se poměr žen a mužů pomalu vyrovnává. „I když se rozdíl v procentuálním
rozložení zákazníků a zákaznic e-shopů postupně zmenšuje, tak stále
muži mají prim v objemu utracených peněz, což se ročně pohybuje kolem
10 000 korun. Je to dáno především sortimentem, který nakupují. Ženy
většinou objednávají oblečení a drobnosti do domácnosti,“ říká Miroslav
Uďan, CEO služby Shoptet.cz.

Nejvíce objednávek zaznamenávají e-shopy během pracovní doby, a to
především kolem poledne. Jedná se samozřejmě o lidi, kteří pracují na
počítačích a mají internetové připojení. „Pokud si v práci vyčlení
potřebný čas, tak můžeme říci, že mají ideální podmínky na výběr a
nákup. Neruší je děti, partneři a ani nemusí chvátat se svým
rozhodnutím. S rozmachem chytrých telefonu a tabletů jsme také
zaznamenali i větší míru objednávek z těchto zařízení. Tím, že nejsou
lidé nucení být u počítače nebo notebooku, tak přes ně nakupují ve
volných chvílích a při nenáročných aktivitách, jako je například
sledování televize,“ komentuje Miroslav Uďan.