Agentura ´POS Media CZ´ přináší svým klientům novou strategii “on-line to off-line”

Digitalizace se řítí vpřed s jazykem vyplazeným a už se nikdy nezastaví. Více než kdy dřív platí, že kdo není on-line, ten jako by nebyl. Agentura POS Media na tuto skutečnost reaguje novou strategií “on-line to off-line”, kterou realizuje pro své klienty.

Ať již internet bereme jako člena rodiny, kamaráda, nebo nutné zlo, jedno je jisté – za poslední rok se vnořil do našich životů více a hlouběji, než kdykoliv v minulosti. A i když již před mnoha lety bylo zřejmé, že digitální prostor nabírá na síle a zabírá stále významnější místo v naší společnosti a zejména v obchodě, stále existovaly obory, kde byl internet takříkajíc za dveřmi. Teď jsou ty dveře dokořán a megabajty se jimi valí jako lavina z K2. Řeč je o tradičním retailovém obchodě.

 

Digitální řešení i pro tradiční trh od POS Media

Ještě na počátku roku 2020 byla pozice tradičních retailových obchodníků v mnoha segmentech téměř neochvějná a forma obchodování nebyla nepodobná té před 100 lety. Šlo zejména o FMCG, hobby a restaurace, ale i obuv, oděvy, lékárny, ojetá i nová auta a jistě i další obory. To vše vzala voda s koronavirovou příchutí a všechny tyto obory sledují, jak jejich zákazníci začínají bezostyšně nakupovat on-line.

Reklama musí být tam, kde je zákazník

Zákazníci byli nuceni opustit své nákupní zvyky z reálného světa a pohodlně se usadili na polstrované židle ve svých provizorně zřízených domácích pracovních koutcích. Odtud se dnes nakupuje, tady se dnes odehrává obchod a vše, co k němu patří, včetně reklamy.

V digitálním prostoru není reklama žádná popelka, formáty jsou standardizované, systémy propracované, kanály různorodé, cílení a měření takřka dokonalé. Algoritmy odvádějí skvělou práci a inzerent tak může téměř donekonečna optimalizovat a optimalizovat a …

Všechno vypadá idylicky, ale co značky a produkty, které svou propagaci zakládají na osobní zkušenosti, na ochutnávkách, vyzkoušení vzorku, nebo prostě jen na síle opravdického nefalšovaného vizuálního vjemu? Pro všechny, kterým aktuální situace komplikuje komunikaci se zákazníkem, přišla agentura POS Media s novým konceptem O2O – On-line to Off-line.

Nové okolnosti, nové příležitosti

POS Media se dlouhodobě zabývá zejména reklamou v in-store prostoru, tady je evropským lídrem, a propagací formou eventů a hostesek. Což jsou oblasti, které měly minulých 12 měsíců téměř absolutní stop–stav, nebo vykazovaly výrazný útlum spojený s omezeným pohybem obyvatel v důsledku pandemie.

A právě externí vlivy daly vzniknout nové službě O2O – On-line to Off-line. Zjednodušeně lze říci, že první část propagace obstarají on-line média, zejména ta sociální – Instagram a Facebook, druhá část se pak odehrává již v opravdovém světě s prioritizací venkovních aktivit, kde je možné dodržovat potřebná protiepidemická opatření.

Jde tak o určitou náhradu přirozeného in-store prostoru, kde je pohyb zákazníků zajištěn účelem samotného obchodu, prostorem venkovním, o kterém se zákazníci dozvědí právě díky internetu. Samozřejmě, umožňuje-li to aktuální situace, je možné druhou část propagace stále směřovat přímo do prodejny. Víme ale, že sami zákazníci v tuto chvíli preferují venkovní aktivity, kde se cítí bezpečněji.

Současně se celá akce a její průběh dále zpětně promuje na internetu. Tím se rozšiřuje velikost publika, které se o akci dozví a zvětšuje se tak i dopad celé reklamní kampaně.

Značkám a produktům, které těží ze zákaznické zkušenosti se tak otevřela nová možnost, jak vhodně využít digitální prostor, a přesto si udržet tolik potřebný kontakt se zákazníkem.

Hellmann’s již griluje

Jako jeden z prvních se novou službu rozhodl vyzkoušet Hellmann’s se svými grilovacími omáčkami a značkou The Vegetarian Butcher. Výsledky kampaně plně naplnily očekávání.

Právě značka Hellmann’s, která se těší, díky svým standardně kvalitním produktům, velké oblibě u zákazníků, ví, že opravdovou chuť nelze prodávat přes internet. Je mnohem lepší, když zákazník dostane možnost produkt ochutnat a vyzkoušet, zkrátka vidět v praxi.

On-line to Off-line – takhle se přenáší vůně a chuť po internetu

V první části propagovali omáčky pro grilování a vegetariánské hamburgery Instagramoví influenceři. Fotografie lahodných burgerů zaplavily jejich účty a odezvy jejich fanoušků na sebe nenechaly dlouho čekat.

Ihned navazovalo pozvání na ochutnávkou akci, která byla v tomto případě originálně realizována stylovým food truckem a přepravním jízdním bicyklem. Místo a čas šířili sami influenceři, stejně tak jako místo, kde je možné produkty zakoupit.

Zákazník se tak mohl sám rozhodnout, jestli dá jen na doporučení svého Instagramového hrdiny a produkt rovnou zakoupí (třeba i on-line), nebo jestli se vydá na avizovanou akci a reálnou ochutnávku. Ohlasy byly skvělé a u food trucku i bicyklu bylo vždy plno.

O2O strategie tak naplnila očekávání, kdy se podařilo umožnit zákazníkům i v době přísných opatření vyzkoušet produkt, respektive jeho chuť a vůni. A v případě, že zákazník nechtěl nebo nemohl na ochutnávku ven, mohl se s omáčkami i vegetariánskými burgery detailně seznámit díky svému Instagramovému influencerovi, kterému důvěřuje. Propagace tak byla velmi autentická a dostupná jak v on-line, tak off-line prostoru.

S trochou nadsázky můžeme konstatovat, že Hellmann’s v tomto případě doslova ugriloval internet svými skvělými The Vegetarian Butcher hamburgery s vynikajícími omáčkami, ve chvíli, kdy podobné značky griloval internet a ony si marně lámaly hlavu, jak se opět dostat ke svým zákazníkům.

 

Zdroj a foto: POS Media CR