Trh kurýrních služeb a současné trendy v logistice

S přirozeným vývojem společnosti se vyvíjí také služby všeho druhu. Výjimkou není ani logistika, kde se s vysokou konkurencí zvyšují také nároky zákazníků, a to jak na B2B, ale zejména na B2C trhu. Od dob, kdy doručování trvalo několik dnů i týdnů už uběhlo hodně vody a čekání na balík se už nenosí. To platí zejména nyní, v období Vánoc.

V dnešní době zákazník požaduje více možností doručení, případné přesměrování balíků, zpracování vratek třeba i ze zahraničí. Všechny zásilky by pak měly být bez problémů dohledatelné pomocí technologií. Toto vše musí být ze strany logistických poskytovatelů bezchybně zpracovatelné a všechny zásilky musí být doručeny na čas a ve správném množství,“ popisuje současný stav trhu Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, nabízející službu Do Německa bez hranic.

Rychlost
Právě neustálé zvyšování rychlosti doručení je jedním z hlavních trendů. Hlavně v oblasti e-commerce už jsou zákazníci zkrátka zvyklí na doručení druhý den, ideálně v ten samý den, pokud se jedná o hlavní město. Jde o trend, který je patrný na B2B i B2C trhu. Standardem už je i to, že je zákazník informován o přesném čase doručení. Nemusí tedy na daném místě dlouho čekat, aniž by měl jistotu, že se dočká.

Sledování zásilek
Každá významnější logistická firma dnes již nabízí možnost online sledovat zásilky podle čísla. Zákazník si tak může v pohodlí domova z počítače či telefonu ověřit, kde se zrovna zásilka nachází, že se nikde neztratila a pokud ano, tak kde nastal problém či zdržení. Je to výhodné i pro obchodníka využívajícího danou logistickou službu, protože si takto může kontrolovat, zda všechny zásilky v pořádku dorazily.

Dodržování ekologických zásad
Automobilová doprava vždy byla a bude jistou zátěží pro životní prostředí, ale cílem je tuto zátěž co nejvíce snížit. „V Der Kurier za tímto účelem optimalizujeme trasy a minimalizujeme nájezdy všech svých vozidel, k čemuž využíváme moderní technologie pro plánování tras na základě aktuálního provozu. Způsob jízdy řidičů je pravidelně sledován a všechna auta Der Kurier v Česku splňují emisní normu EURO 5 nebo vyšší,“ popisuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti působící na B2B trhu. Možností do budoucna jsou ekologická auta na elektřinu, které však v současnosti nemají dostatečnou kapacitu na dlouhé trasy. Dalším rozměrem je pak šetrné balení zásilek, to už ale zpravidla závisí na odesílateli, který kurýrní službě předává již zabalenou zásilku.

Nové technologie
I když se to může zdát jako sci-fi, stále aktuálnějším tématem jsou autonomní vozidla. U osobních automobilů jde zatím spíše o budoucnost, v kamionové dopravě, tedy B2B sektoru, už je to realita. Autonomní kamiony bez řidiče už například jezdí v Německu mezi Mnichovem a Norimberkem, zatím nejezdí samotné, ale jsou součást dlouhé konvoje kamionů, které řidiče mají, a jejich výhoda je zejména v šetrném užívání paliva a vysoké bezpečnosti.
Další moderní technologií jsou drony, které by v budoucnosti mohly být využívány k přepravě zboží. Zatím se však v logistice využívají „pouze“ k inventurám skladů.
Bohaté uplatnění nachází v logistice robotizace v různých směrech. Využít ji lze při nakládkách a vykládkách zboží nebo balení zboží či dokonce při samotném doručování.

Vlastní kurýrní služby
Velké firmy čím dál více zvažují zařízení vlastní kurýrní služby a některé z nich to již udělaly. Výhodou je pro ně absolutní kontrola nad převáženým zbožím, možnost nabídnout koncovým zákazníkům další nadstandardní služby a v neposlední řadě ideálně také zisk. Nevýhodu je náročnost na organizaci, tyto služby fungují převážně jen ve velkých městech, na doručování do odlehlejších částí naší země je stále potřeba najímat kurýrní služby zvenčí.

Sdílená ekonomika
Trend sdílené ekonomiky zasáhl i logistiku. Oblíbené jsou hlavně sdílené sklady, kde mohou spolupracovat klidně konkurenční společnosti, sdílet zde zaměstnance a společně dovážet také do svých prodejen. Za předpokladu správně nastavených podmínek se může jednat o velmi efektivní způsob spolupráce.

Zdroj a foto: Der Kurier

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010