Tesco zmenší obchody, posílí oblečení a čerstvé jídlo

Po neuspokojivém hospodářském výsledku z loňského účetního
roku, kdy mu klesal obrat i zisk, se Tesco pokouší znovu posílit svou pozici. Jednak se chce více zaměřit na prodej čerstvých potravin a
oblečení, jednak bude pokračovat ve zmenšování svých hypermarketů. Tyto změny
pilotně odstartovaly loni v létě, kdy se na polovinu zredukoval hypermarket v
Karlových Varech.

„Kdybych měl vystřelit číslo, tak bych řekl, že v
příštích třech letech zmenšíme kolem dvaceti obchodů,“ řekl v exkluzivním
rozhovoru pro Hospodářské noviny generální ředitel Tesca David Morris, který do
čela řetězce nastoupil v roce 2012. Redukcí už začaly procházet hypermarkety v Chebu, v Brně či
v Českém Těšíně, na řadě je i jeden z největších obchodů firmy v Praze.

Menší obchody lákají

Celkem britský řetězec v Česku vlastní na 350 obchodů, sto
padesát z nich jsou menší prodejny značky Žabka, které před dvěma lety firma koupila
od finanční skupiny Penta. A právě menší obchody (kromě Žabky ještě Tesco
Expres
) se mezi zákazníky těší rostoucí oblibě.

Společnost bude nově klást větší důraz na to, aby u ní lidé
hodně nakupovali čerstvé potraviny typu pečiva, zeleniny, ovoce nebo masa a
také oblečení. Naopak méně místa budou zabírat regály, které nabízejí
elektroniku, kuchyňskou techniku či knihy. „Tohle zboží si lidé čím dál
víc objednávají po internetu,“ vysvětlil důvody změn Morris.

Velké plány s internetem

Právě s internetem má ale Tesco velké plány. Jako první
maloobchodní řetězec spustilo předloni službu webových objednávek a doručování
nákupů domů. Každý týden takto obslouží zhruba deset tisíc domácností. A
zaměřit se do budoucna hodlá také na mobilní aplikace – vyvíjí třeba takovou,
která pomůže s nákupy zdravé stravy. Ve fiskálním roce 2012/2013, který skončil loni v únoru,
skončilo české Tesco ve ztrátě 1,12 miliardy korun. Pokles tržeb se dá čekat i
v roce 2013/2014.

  

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010