Makro mění svůj název. Cash & Carry ČR nahradí vy & makro

Změnit koncept podnikání ho přinutila ekonomická krize,
která ubrala kupní sílu jeho tradičních klientů a Makro tak muselo přemýšlet,
jak zvýšit jejich nákupní apetit a získat nové zákazníky.

„Malé a
střední podnikání, na které se především orientujeme, je ve složitém
ekonomickém období zasaženo jako první. Museli jsme rychle reagovat na změnu
podmínek, a tak jsme rozjeli nové prodejní kanály,“ vysvětluje Axel Hluchy,
generální ředitel Makro Cash & Carry ČR.

V roce 2008 začalo
Makro oslovovat individuální zákazníky, tedy větší podnikatele, kteří sami
provozují více prodejen či hotelů a nabízí jim rozvoz zboží do jejich sídel dle
jejich individuálních požadavků.

Právě tento
koncept, ve kterém má nyní 5 700 klientů, podporuje sítí obchodních zástupců,
kteří jsou v dennodenním styku s podnikateli a snaží se plnit jejich různorodá
přání. „Vedle prodeje potravin nabízíme i vybavení kanceláře či profi
kuchyní, do kterých dodáváme vybavení,“ popisuje individuální přístup Jan
Žák
, ředitel nákupu společnosti.

Další kanál, který
firma rozvíjí, je internet, který právě těmto individuálním zákazníkům nabízí
on-line objednávku několika desítek tisíc položek. „Do budoucna bychom
chtěli on-line prodej rozšířit na všechny naše zákazníky, kterých máme nyní v
Česku přes 900 tisíc,“ říká Hluchy. Poznamenává však, že vybudovat
takovýto systém, v němž si zákazník objedná zboží odkudkoliv kamkoliv, bude
trvat několik let.