Sázka na český design – značka Fruttimo staví na lokálních autorech

Karlovarské minerální vody vyhlásily ve spolupráci s organizací CZECHDESIGN v dubnu designérskou soutěž, jejímž předmětem byl návrh etikety pro speciální edici prémiového nápoje Fruttimo. Soutěž naplnila očekávání firmy a vybrané návrhy se v průběhu příštího roku objeví na produktech značky Fruttimo. „Bude to základ pro naši další komunikaci,“ prozradila Denisa Žideková, Junior Brand Manager pro Karlovarské minerální vody.

 

Ve čtvrtek 7. září byli vítězové soutěže slavnostně vyhlášení v galerii CZECHDESIGN. Autoři vítězných návrhů si dohromady odnesli 70 000 Kč. Tvůrci realizovaných návrhů navíc obdrží licenční odměnu ve výši 20 000 Kč.

Tvar láhve Fruttimo, na který se etiketa vybírala, byl navržen designérem a jedním z porotců soutěže Markem Mikovcem, který za něj získal ocenění World Beverage Innovation Award 2015. Na oceňovanou láhev jsou nyní známy tři výherní návrhy, které vybrala odborná porota. Karlovarské minerální vody předpokládají realizaci čtyř návrhů a představení celé řady Fruttima v limitované designérské edici.

Krásné láhve s prémiovým nápojem a autorskými etiketami najdete v obchodech v průběhu příštího roku a pro značku Fruttimo představují podstatu další komunikace.

Vyhlášení výsledků zároveň zahájilo výstavu 17 nejlepších přihlášených návrhů, které budy v galerii CZECHDESIGN k vidění do 27. září.

CZECHDESIGN je profesionální zastřešující organizace, jež se stará o rozvoj designu v České republice. Provozuje nejčtenější webový portál o českém designu, podporuje a propaguje české designéry, radí firmám, jak spolupracovat s designéry, a je předním pořadatelem designérských soutěží.

Na prvním místě se umístila grafická designérka Yana Gurskaya. Vítězný návrh nazvala Aquarelle. Porota ocenila minimalistický design a perfektně vyřešený nedostatek místa na etiketě, tedy propojení výtvarné části s písmem a čistý, subtilní design. „Vyniká na regálu, je za tím cítit něco jemně hand-made. Bílá barva na sleevu působí čistě, elegantně a zároveň luxusně,“ nešetřil chválou Peter Schenk, marketingový ředitel Karlovarských minerálních vod a jeden z porotců. Autorka vítězného návrhu získala 40 000 Kč.

 

 

Druhé místo obsadila mladá ilustrátorka Maria Makeeva. Na jejím návrhu pojmenovaném Jabloň v dešti porota ocenila především důsledné vypracování detailů. Porotce Lukáš Tomek z ilustrátorského dua Tomski&Polanski k návrhu řekl: „Toto je z mého pohledu nejlepší věc ze všech ilustrovaných prací, řemeslně nejpropracovanější.“ Autorka za svůj návrh obdržela odměnu v hodnotě 20 000 Kč.

 

 

 

Třetí místo obsadila studentka Západočeské univerzity v Plzni Ilona Horníčková s návrhem Nakrájet! „Nejlepší zaměření na cílovou skupinu mladých lidí,“ chválil porotce Marek Mikovec. Autorka získala odměnu 10 000 Kč.

 

 

 

 

Na slavnostním vyhlášení organizátoři CZECHDESIGN rovněž odtajnili vítěze Ceny veřejnosti. Hlasování probíhalo na webových stránkách Fruttima, veřejnost zvolila jako vítězný návrh Oranžové sféry autorky Yeve Drovossekové. Ilustrátorka a grafická designérka si na svém návrhu hrála s měřítkem motivů pomerančů a malých postaviček.

Do hlasování se zapojilo celkem 32 800 lidí.


Zdroj a foto: CZECHDESIGN

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010