Prodejna COOP – prostor pro moderní nákup

3604 zobrazení Přidat komentář

V České republice je COOP značkou nejširší sítě prodejen potravin a zboží denní potřeby sdružující zhruba 2800 prodejen s celkovou prodejní plochou 400 000 m2. Česká a moravská spotřební družstva dohromady zaměstnávají více než 15 000 lidí, mají více než 250 000 členů a souhrn jejich tržeb je řadí na 6. místo mezi maloobchodními prodejci potravin působícími v České republice. Výlučné postavení mezi velkými prodejními řetězci zaujímá COOP také díky své síti prodejen na venkově. Cílem Skupiny COOP je co nejvíce se přiblížit svým zákazníkům, a to nejen sortimentem, ale také nabízenými službami. Počínaje rokem 2008 je proto jedním z klíčových projektů skupiny zavádění moderních informačních a telekomunikačních technologií a jejich prostřednictvím rozšiřování nabídky finančních a dalších služeb s přidanou hodnotou pro zákazníky napříč sítí prodejen COOP. Tyto služby poskytuje většina prodejen COOP ve spolupráci Era/Poštovní spořitelnou a společnostmi Auto-Cont a Global Payments Europe.

Finanční služby na veletrhu

V ostrém provozu představila Skupina COOP na svém stánku především nejnovější službu pro své zákazníky Placení složenek a vklady na bankovní účty. Kompletní nabídka finančních služeb, které mohou zákazníci prodejen COOP v současné době využívat – v závislosti na konkrétní prodejně – je Bezhotovostní placení; Výběr hotovosti na pokladně; Dobíjení kreditu mobilních telefonů a  nově Placení složenek a vklady na bankovní účty. Nabídka této služby, které byla v ostrém provozu a ve dvou variantách řešení představena na veletrhu SALIMA, je od prosince 2011 ověřovaná ve vybrané síti prodejen COOP ve dvou lokalitách. V průběhu roku 2012 se plánuje její masové rozšíření do významné části obchodní sítě COOP. Na posledně jmenovanou službu má v souvislosti s probíhající optimalizací sítě podacích pošt v letošním roce navázat zavedení poštovních služeb v desítkách dalších venkovských prodejen COOP.

Vítejte v prodejně COOP

Celá expozice byla koncipována jako prodejna. Pokladnami nabízejícími finanční služby počínaje a sortimentní nabídkou konče. Na technologickou část tak navazovala „prodejna“, kde se návštěvníkům prezentovala nejen široká škála produktů prodávaných pod vlastními značkami Skupiny COOP, ale také čerstvé pečivo a květiny. Spolu s ochutnávkami a soutěžemi před prodejnou tak Skupina COOP ukázala, jakým směrem chce do budoucna jít.  Její ambicí je být nejen místem nákupu, ale také prostorem pro setkávání se, platformou spojující nákup, služby a sociální aspekt v podobě prostoru pro komunikaci.