Prazdroj zdraží lahvové, chce dostat lidi do hospod

Tímto krokem chce největší český pivovar přitáhnout Čechy zpět do restaurací, hospod a barů, řekla mluvčí Kateřina Krásová. Pivovar zdražoval naposledy loni v říjnu, a to v průměru o tři procenta, nejvíce lahvová piva. V novodobé historii Prazdroje jde o nejmenší meziroční zvýšení cen.

Konkrétní zdražení lahvových a plechovkových piv Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel firma neuvedla. Podle mluvčí závisí ceny na pultech na cenové politice obchodníků. Prodejní ceny v jednotlivých obchodech se tak mohou lišit.

„Při úpravě cen jsme zohlednili zvýšení výrobních nákladů. Nicméně, ke zvýšení cen dochází v průměru pouze o 0,7 procenta, což je pod úrovní inflace,“ uvedla Krásová. Podle ní se zdražení týká „vybraných značek a typů balení piva v plechovkách a lahvích“.
Pokles prodeje čepovaného piva hlásí české pivovary tři roky. Nyní prodají podle pivovarských svazů v restauracích přes 43 procent piva, ještě v roce 2010 to bylo přes 50 procent.

Prazdroj prodal loni v Česku a ve více než 50 zemích téměř 9,9 milionu hektolitrů piva, téměř stejný objem jako v roce 2011. Na domácím trhu uplatnil 6,8 milionu hektolitrů, což znamenalo meziroční pokles o téměř jedno procento. Přímý export pivovaru byl loni rekordní a činil 920 tisíc hektolitrů piva, meziročně o tři procenta více. Licenční výroba piv zůstala podobná a činila 2,1 milionu hektolitrů.

Pivovar, který má na českém pivním trhu zhruba 45procentní podíl, vykázal v minulém finančním roce (od 1. dubna 2012 do letošního 31. března) hrubý zisk 3,481 miliardy korun. Tržby Prazdroje činily 13,528 miliardy korun. Meziroční srovnání letos firma neuvedla, protože předchozí účetní období mělo délku 24 měsíců.