Potravinářské řetězce spolupracují s pumpaři

Po Benzině s Teskem, které akci letos kvůli dobrým výsledkům několikrát prodlužovaly, se do spolupráce pustily také dvě na první pohled neslučitelné značky: Shell a Lidl. Zatímco první je zaměřena na prémiové dražší tankování, druhá je králem diskontního prodeje. Vzájemně si však mohou prospět.

„Slevový kupon z Lidlu může přimět k natankování u Shellu zákazníky, kteří by tam jinak nikdy nezamířili,“ říká Jiří Kaloč, analytik serveru Petrol. Stokorunová poukázka z pumpy zase přivede do Lidlu lidi, kteří by tam jinak nešli. Nebo jeho pravidelné zákazníky povzbudí k většímu nákupu, protože sleva platí jen při útratě nad 500 Kč. „Cílem je oslovit určitou skupinu zákazníků,“ připouští Jitka Vrbová, mluvčí řetězce Lidl, který se v poslední době snaží zacílit i na lidi s vyššími příjmy, čemuž pravidelně uzpůsobuje nabídku.

Spojení pump a řetězců slaví úspěch v zahraničí

Základní myšlenkou spojování obřích řetězců je však čelit nízkým útratám zákazníků a zároveň je nenechat odejít ke konkurenci. Úsilí řetězců nahrávají i rostoucí ceny benzinu. O tom, že spojení prodeje pro většinu lidí základních potřeb – tedy jídla a pohonných hmot – láká, svědčí i situace v zahraničí. V sousedním Rakousku se spojuje tamní prodejce potravin Merkur ze skupiny Rewe, která v Česku vlastní Billy a Penny Markety, s čerpadlářskou sítí BP.

Do konce roku 2014 tam chce mít zhruba osmdesát obchodů přidružených k pumpě s názvem Merkur-inside. Zhruba 110 podobných obchodů už má Billa ve spojení se sítí Jet a činný je také Shell se Sparem. Nutno dodat, že na rakouském trhu rozšiřování těchto prodejen nahrává také poměrně striktní regulace otevírací doby v běžných obchodech.

 

 

Hlavní partner

Partneři

Mediální partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010