Nejkvalitnější je podle Čechů Lidl

Podle průzkumu pro společnost Lidl Česká republika mění
tuzemští zákazníci chování při nákupu potravin a stále větší důraz kladou právě
na jejich kvalitu. Ta hraje klíčovou roli při výběru pro 84 % lidí, přičemž
většina ji spojuje s čerstvostí výrobku a předchozí zkušeností s ním.
Důležitým faktorem je pro Čechy také složení a nutriční hodnoty, zatímco cena
jako parametr kvalitní potraviny skončila až na čtvrtém místě. „I přes fakt, že
dotazovaní prvotně nevnímají, že by Češi kvalitní potraviny nakupovali (50 %),
přes dvě třetiny z nich uvádějí změnu ve vlastním přístupu k výběru potravin,“
komentuje výsledky průzkumu agrární analytik Petr Havel.

Ve snaze odpovědět na zákaznické preference nedávno uvedl
Lidl novou privátní řadu pomazánek Toppo od českého výrobce Delimax; neobsahují
ztužené tuky, jsou bez strojově odděleného masa, bez přídavku sladidel a aromat,
a také bez lepku.

Právě společnost Delimax se s několika dalšími výrobci
dostala díky spolupráci s Lidlem v podobě privátních značek i na
zahraniční trhy, především na Slovensko, do Polska, Maďarska, Rumunska,
Chorvatska, Slovinska a Bulharska. Loni tak čeští výrobci prostřednictvím
řetězce vyvezli zboží za více než čtyři miliardy korun, což znamená meziroční
nárůst o 22 %. Největší úspěchy za hranicemi slaví podle Lidlu uzeniny, které
pro něj vyrábějí například firmy Krahulík, Kostelecké uzeniny či Alimpex –
Maso
.