Na slevových portálech pravidelně nakupuje čtvrtina Čechů

Na slevových portálech pravidelně nakupuje čtvrtina Čechů, 89 procent z nich je s nákupem se slevou spokojeno. Vyplynulo to z průzkumu agentury Incoma GfK pro společnost MasterCard. Průzkum proběhl v posledních dvou měsících loňského roku mezi 500 zákazníky slevových serverů.

Čtyři pětiny lidí, kteří uvedli, že na slevových portálech nakupují pravidelně, využívají jejich služby jednou až třikrát za tři měsíce a pětina dokonce vícekrát do měsíce.

Většina klientů jsou klientky

Výjimečně na slevových portálech nakupuje 23 procent dotazovaných, dalších 27 procent o tom uvažuje do budoucna. Podle průzkumu patří mezi nejčastější zákazníky slevových portálů mladší lidé, lidé s vyšším vzděláním a obyvatelé velkých měst. Na slevových portálech naopak téměř nenakupují lidé ve věku od 60 do 69 let.

Podle údajů slevového portálu Zapakatel.cz tvoří větší část zákazníků ženy. „Naše infolinka více komunikuje se ženami. Tvoří přibližně 60 procent zákazníků. Z pohledu dosaženého vzdělání můžeme konstatovat, že podle našeho hodnocení jsou nespokojenější ti zákazníci, kteří mají vyšší dosažené vzdělání,“ dodal obchodní manažer serveru Tomáš Carba.

Podle výsledků průzkumu MasterCard má 89 procent nakupujících se slevovými portály kladnou zkušenost, pětina dotazovaných je s jejich službami rozhodně spokojena a 69 procent spíše spokojeno. Nejvíce spokojeni jsou ženy a nejmladší zákazníci, naopak mírně kritičtější jsou vzdělaní respondenti.

„Spokojenost s nakupováním přes internet, a to nejen na slevových portálech, by jistě byla ještě vyšší, kdyby lidé více využívali k placení platební kartu. Platba proběhne ihned a zákazníci tedy čekají na objednané zboží kratší dobu. Vouchery je navíc možné si vytisknout ihned,“ uvedla marketingová ředitelka MasterCard pro ČR a SR Tereza Janková.