Na Silvestra jde dieta stranou a králem je chlebíček

5422 zobrazení

Zdravě až příští rok, to je motto českých silvestrovských oslav. Podle exkluzivního průzkumu řetězce Albert prožije 31. prosinec devět z deseti Čechů bez omezování a hlídání jídelníčku. Symbolem pohoštění posledního večera v roce jsou chlebíčky a jednohubky, které jsou neodmyslitelnou součástí pro 93 % dotázaných. Nejraději s česnekovou pomazánkou.

Prosincový průzkum obchodního řetězce Albert ukázal, že podoba českého silvestrovského chlebíčku se napříč republikou liší, a to v oblíbených pomazánkách i ve variacích základních ingrediencí, kterými se chlebíček obkládá. Co nás však spojuje, je to, že se během silvestrovských oslav v jídle neomezujeme. Zdravý životní styl jde poslední den stranou podle devíti z deseti Čechů (89,5 %).

Chlebíček je neodmyslitelnou součástí slavnostního pohoštění českých domácností už mnoho let. Podle průzkumu obchodního řetězce Albert je v současnosti nejoblíbenějším silvestrovským chlebíčkem ten česnekový, obložený šunkou, plátkovým sýrem, salámem, ozdobený vajíčkem, nakládanou okurkou a paprikou.

                          

Nejoblíbenější pomazánkou silvestrovských chlebíčků se bezkonkurenčně stala česneková (57,3 %). Druhou příčku obsadil bramborový salát (28,4 %), který vede hlavně na Plzeňsku a ve středních Čechách. Třetí nejoblíbenější je pak vlašský salát (25,7 %).

„V našich prodejnách zákazníci naleznou veškeré ingredience, které potřebují na přípravu jejich oblíbeného chlebíčku. Zákazníkům také nabízíme širokou škálu hotových pomazánek a salátů,“ říká Barbora Vanko, mluvčí obchodního řetězce Albert. „V průběhu vánočního období se mezi nejoblíbenější již dlouhodobě řadí bramborový a vlašský salát a česneková pomazánka, jejichž popularitu potvrdil i náš průzkum,“ potvrzuje Barbora Vanko.

Češi se v případě silvestrovských chlebíčků drží klasiky. Ale zejména Pražané rádi vyzkouší i netradičnější suroviny, jako jsou rostbíf (1,1 %), kaviár (1,7 %) či sušená rajčata (1,7 %).

Průzkum InstantResearch (prosinec 2017) zpracovala pro řetězec Albert agentura Ipsos na reprezentativním vzorku 525 respondentů.

Zdroj a foto: Ahold